• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Obliczenie pola powierzchni figur

VPS Starter Arubacloud
+2 głosów
867 wizyt
pytanie zadane 22 czerwca 2017 w C i C++ przez Dawid115 Nowicjusz (190 p.)

Witam, po kilku przekształceniach otrzymałem taki obraz bmp.



W programie cały plik przechowuje w tablicy struktur.
Mam zadanie, aby policzyć dla każdej figury osobno pole powierzchni i środek ciężkości, jednak nie przychodzi mi do głowy żadne konkretne rozwiązanie.
Bardzo prosiłbym o sugestie jak mógłbym to zrobić.
Z góry dzięki :)

2 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 23 czerwca 2017 przez obl Maniak (51,280 p.)

Ja to widzę tak:

  1. znajdujesz pierwszy piksel na bitmapie, który jest czarny
  2. wykorzystując algorytm przeszukiwania wszerz znajdujesz wszystkie piksele, które są z sobą połączone, równocześnie w algorytmie musisz zawrzeć tworzenie tablicy pikseli, które zostały zaklasyfikowane jako część figury oraz zamalowywać już załączone punkty kolorem białym
  3. powtarzasz krok 1 -> 2 dopóki na bitmapie już nie będzie czarnych pikseli
  4. na wyjściu powinieneś mieć tablicę obiektów zawierających współrzędne pikseli danej figury płaskiej
  5. wewnątrz danego obiektu znajdującego się w tablicy powinny znaleźć się metody obliczające: pole powierzchni i środek ciężkości figury płaskiej

Innymi słowy poszukaj informacji na temat algorytmu przeszukiwania w szerz, ja stosowałem ten algorytm jako sposób na znajdowanie najkrótszej ścieżki przemieszczania od punku A do B w grze więc ten algorytm ma całkiem ciekawe i przydatne zastosowanie praktyczne.

komentarz 23 czerwca 2017 przez criss Mędrzec (172,590 p.)

algorytm przeszukiwania wszerz

Chodzi ci o BFS? 

komentarz 23 czerwca 2017 przez obl Maniak (51,280 p.)
Chyba tak, ale ja zawsze po swojemu ten algorytm robiłem więc nie znam profesjonalnego nazewnictwa. W tym przypadku nawet wiem jak uprościć do minimum algorytm przeszukiwania dostosowując go do potrzeb omawianego tutaj problemu choć ciężko by było to mi tutaj wytłumaczyć.
+2 głosów
odpowiedź 23 czerwca 2017 przez CzikaCarry Szeryf (75,340 p.)
No to tak: liczysz ilość czarnych pikseli w jednej figurze i masz pole. Co do środka ciężkości, to w uproszczeniu bierzesz skrajne punkty figury, a następnie przeciągasz przekątne między nimi i w punkcie przecięcia masz środek ciężkości. Oczywiście w przypadku kształtów nieregularnych to nie zadziała, więc dobrze jak skorzystasz z wzoru na Wiki. Teraz tylko pomyśl jak to zaimplementować... :)

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 1,723 wizyt
pytanie zadane 3 listopada 2019 w C i C++ przez michalMonster Początkujący (390 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 791 wizyt
pytanie zadane 6 grudnia 2020 w C i C++ przez KumberTwo Dyskutant (8,270 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 396 wizyt
pytanie zadane 2 lutego 2019 w C i C++ przez Padoski Użytkownik (990 p.)

92,970 zapytań

141,933 odpowiedzi

321,165 komentarzy

62,299 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać tom 2 książki "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - będzie to około 650 stron wiedzy o ITsec (17 rozdziałów, 14 autorów, kolorowy druk).

Planowana premiera: 30.09.2024, zaś planowana wysyłka nastąpi w drugim tygodniu października 2024.

Warto preorderować, tym bardziej, iż mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy dodatkowe 15% zniżki! Dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za kod dla naszej Społeczności!

...