• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Ocena małego programu.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
464 wizyt
pytanie zadane 13 czerwca 2017 w C i C++ przez tomek100 Nowicjusz (170 p.)
Witam, miałem lekką przerwę w nauce programowania, więc w sumie nadal jestem początkujący, dobrnąłem bodajże do 13 odcinka z kursu programowania Mirosława Zelenta na Youtube. Chciałbym by ktoś doświadczony ocenił mój kod i podpowiedział co w nim mogę zmienić, by go usprawnić (na pewno myślę o tym, żeby zrobić coś z 18 else ifami, które słabo wyglądają). Wiem, że program wysypuje się po wprowadzeniu literki zamiast cyfry - nad tym będę musiał również jeszcze popracować. Jak widzicie poniżej użyłem własnych funkcji do obliczania BMI i zapotrzebowania kalorycznego, w tym programie to nie było raczej potrzebne, ale chciałem zastosować to co zobaczyłem w filmie Pana Mirosława. Wydaję mi się, że poza wysypywaniem się programu po wpisaniu literki, wszystko gra.

https://pastebin.com/jXSQ3SNv

4 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 13 czerwca 2017 przez bimbrownik Mądrala (5,180 p.)
edycja 13 czerwca 2017 przez bimbrownik
 
Najlepsza

Do tej średniej nie łatwiej byłoby użyć pętli? Do wczytywania ocen pętla z użyciem tablicy stringów z nazwami przedmiotów. Mogłoby to wyglądać jakoś tak:

for(int i = 0; i < liczba_przedmiotow; i++) // jeżeli chcesz ją zmniejszać w pętli to potrzebny jest jakiś bufor, który przechowa jej wartość
{
   cout << nazwaPrzedmiotu[i];
   cin >> ocena[i];
   // reszta kodu
}

Tak samo przy obliczaniu średniej - tworzysz zmienną suma, pętlą dodajesz każdą z ocen, a później dzielisz ją przez liczbę przedmiotów.

Poza tym jeżeli chcesz po ifie napisać tylko jedną linię kodu to nie musisz pisać nawiasów klamrowych. Przykładowo:

if (srednia>=4.75) cout<<"TAK!"<<endl;