1 i 2. Klasa zawiera polę, czyli jedną zmienną typu int. Konstruktor pownien przyjmować jeden argument typu int i zainicjować nim swoje pole. Powinien się on znajdować się w sekcji publicznej.
class Osoba {
int wiek;
public:
Osoba(int nowy_wiek)
: wiek(nowy_wiek) { }
};
Do reszty przygotuję Ci tylko wyjaśnienie:
Zrób klasę Auto ze zmiennymi składowymi marka i moc (dwa inty). Powinny być prywatne lub chronione. Te dwie metody to gettery, które powinny zwrócić kopię (lub referencję) do składowych klasy (powinny być publiczne). Nie rozumiem pkt. 4. Chodzi o utworzenie zmiennej typu Auto? Klasa Fiat powinna dziedziczyć z Auto, co wygląda tak:
class Auto { };
class Fiat : public Auto { };
Klasa pochoda dziedziczy pola oraz metody z klasy podstawowej. Co do pkt.7 nie wiem co to jest ta klasa (pierwsze słyszę). W pkt.8 też nie rozumiem, po prostu deklaracja tej metody jest w klasie A? W zadaniu 9 stwórz klasę Punkt z prywatną zmienną 'int x', i zrób dla niej publiczne gettery i settery. Jak wygląda to przypisanie:
Punkt pkt;
pkt.setx(3);
I mam pytanie. To zadanie nie jest przypadkiem z Javy? 'this' w C++ jest wskaźnikiem a nie obiektem...