• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Java droga w labiryncie

Object Storage Arubacloud
0 głosów
500 wizyt
pytanie zadane 11 czerwca 2017 w Java przez Wiciorny Ekspert (269,710 p.)

Witam. Męczę się kolejne dni ... jak zaimplementować w moim przypadku - tutaj "maze solver" chodzi mi o to, że u mnie program rozwizuję poprawnie- tzn. rysuje ścieżkę i w momencie kliknięcia na przycisk " metoda repaint" nakłada na wygenerowany labirynt sciezke.

Jednak chciałem zaimplementować to tak, aby rysowanie trwało w czasie tzn " krok po kroku" a nie na raz... i nie mam pomysłu, metoda repaint wewnatrz paint, nie działa jeśli dam ją w iteracji. Natomiast działą tylko dla przypadku gdy dam ja w Action listener, ale wtedy generowana jest cała ścieżka.

Wiem, że kod jest- jakościowo słaby, ale to moje 1-wsze projekty, uczę się i rozwijam się. Jeśli ktoś byłby wstanie spojrzeć na kod, ew. coś tutaj wskórać z moim problemem- będę wdzieczny.

tutaj jest sama klasa generujaca przypadkową "tablice 0/1 - reprezentujaca labirynt" 

import java.util.Random;



public class RenderMaze {
    private static int[][] blocks;
    private static boolean[][] visited;
    private static Random rand = new Random();

    public  int[][] generate(int w, int h) {
        int bw = w * 2 + 1;
        int bh = h * 2 + 1;
        blocks = new int[bw][bh];
        visited = new boolean[w + 2][h + 2];
        for(int i = 0; i < blocks.length; i++) for(int j = 0; j < blocks[0].length; j++)
            blocks[i][j] = 1;
        for(int i = 0; i < visited.length; i++) for(int j = 0; j < visited[0].length; j++)
            if(i == 0 || i == visited.length - 1 || j == 0 || j == visited[0].length - 1)
                visited[i][j] = true;

        gen(0, 0);
        //ustawiamy pozycje startowa
        blocks[1][1]=9;
        //pozycja koncowa
        blocks[bw-2][bh-2]=8;
        return blocks;
    }

    private static void gen(int xPos, int yPos) {
        int x = xPos * 2 + 1;
        int y = yPos * 2 + 1;
        blocks[x][y] = 0;
        visited[xPos + 1][yPos + 1] = true;
        while(!visited[xPos][yPos + 1] || !visited[xPos + 2][yPos + 1] || !visited[xPos + 1][yPos + 2] || !visited[xPos + 1][yPos]) {
            float num = rand.nextFloat();
            if(num < 0.25F && !visited[xPos][yPos + 1]) {
                blocks[x - 1][y] = 0;
                gen(xPos - 1, yPos);
            }
            else if(num < 0.5F && num >= 0.25F && !visited[xPos + 2][yPos + 1]) {
                blocks[x + 1][y] = 0;
                gen(xPos + 1, yPos);
            }
            else if(num >= 0.5F && num < 0.75F && !visited[xPos + 1][yPos + 2]) {
                blocks[x][y + 1] = 0;
                gen(xPos, yPos + 1);
            }
            else if(!visited[xPos + 1][yPos]) {
                blocks[x][y - 1] = 0;
                gen(xPos, yPos - 1);
            }
        }
    }
}

tutaj jest cały kontent zarówno rozwiazywania jak i rysowania

import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import javax.swing.*;
import java.awt.event.ActionListener;


/**
 * Created by Czowitek on 2017-05-22.
 */
public class RunGui extends JPanel implements ActionListener {

    RenderMaze mazeGen= new  RenderMaze();
    public int WIDTH=10, HEIGHT=10;


    public int wSet= WIDTH*2+1, hSet=HEIGHT*2+1;

    public int arr[][] =  mazeGen.generate(WIDTH,HEIGHT);
    public int solveArr[][]= arr;

    public int  pathMaze[][]= new int[WIDTH*2+1][HEIGHT*2+1];
    public boolean visited[][]=new boolean[WIDTH*2+1][HEIGHT*2+1];
    public static JButton bt1= new JButton("new");


    public static void main(String[] arg ){
        RunGui start= new RunGui();
        JFrame frame= new JFrame("Frame");
        JPanel panel= new JPanel();
        panel.add(start);
        panel.add(bt1);
        frame.add(panel);
        start.setPreferredSize(new Dimension(650, 650));
        start. bt1.addActionListener(start);
        frame.pack();
        frame.setVisible(true);
        frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
        System.out.println();
    }

    @Override
    public void actionPerformed(ActionEvent e) {
        if (e.getSource() == bt1) {
            this.solvingProblem();
            }
    }
    public void paint(Graphics g) {
             super.paint(g);
             g.translate(50, 50);

              for (int i = 0; i < arr.length; i++) {
                  for (int j = 0; j < arr[0].length; j++) {
                      Color newColor;
                      switch (arr[i][j]) {
                          case 1:
                              newColor = Color.BLACK;
                              break;
                          case 0:
                              newColor = Color.WHITE;
                              break;
                          case 9:
                              newColor = Color.GREEN;
                              break;
                          case 8:
                              newColor = Color.RED;
                              break;
                          default:
                              newColor = Color.YELLOW;
                      }
                      g.setColor(newColor);
                      g.fillRect(25 * j, 25 * i, 25, 25);
                      g.setColor(Color.black);
                      g.drawRect(25 * j, 25 * i, 25, 25);
                  }
              }
            for (int i = 0; i < wSet; i++) {
                for (int j = 0; j < hSet; j++) {
                    if ( pathMaze[i][j] == 5 && arr[i][j]== 0) {
                        g.setColor(Color.blue);
                        g.fillRect(25 * j+5, 25 * i+5, 15, 15);
                        g.drawRect(25 * j+5, 25 * i+5, 15, 15);
                        repaint();
                    }
                }
            }
    }

    public void solvingProblem() {
        for (int i = 0; i < arr.length; i++) {
            for (int j = 0; j < arr[0].length; j++) {
                pathMaze[i][j] = 1;
                visited[i][j] = false;
            }
        }
        solveMazeInput(1,1);
    }

        public boolean solveMazeInput(int x, int y ){
            if( x ==  wSet-2 && y ==  hSet-2) {
                return true;
            }
            if(solveArr[x][y]== 1 || visited[x][y] ){
                return false;
            }
            visited[x][y]=true;

            if(x!= 0){
                if(solveMazeInput(x-1,y) ) {
                    pathMaze[x][y]= 5;
                    return true;
                }
            }
            if(x != wSet- 1){
                if(solveMazeInput(x+1,y)){
                    pathMaze[x][y]=5;
                    return  true;
                }
            }
            if(y !=0 ){
                if(solveMazeInput(x,y-1)){
                    pathMaze[x][y]=5;
                    return  true;
                }
            }
            if(y != hSet-1 ) {
                if (solveMazeInput(x, y + 1)) {
                    pathMaze[x][y] =5;
                    return true;
                }
            }
            return false;
        }
}

 

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

+1 głos
0 odpowiedzi 204 wizyt
pytanie zadane 28 maja 2017 w Java przez Wiciorny Ekspert (269,710 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 201 wizyt
pytanie zadane 26 maja 2019 w Java przez matrix1395 Nowicjusz (190 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 264 wizyt
pytanie zadane 18 czerwca 2017 w Java przez embid123 Użytkownik (630 p.)

92,563 zapytań

141,416 odpowiedzi

319,593 komentarzy

61,948 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...