• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

python(pygame) - sprzedaż aplikacji

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
804 wizyt
pytanie zadane 11 czerwca 2017 w Python przez DODO Bywalec (2,950 p.)
Cześć

Ostatnio widziałem gdzieś w internecie (nie pamiętam gdzie) coś o tym, że aplikacje napisane w pygame nie mogą być sprzedawane za pieniądze

Czy to prawda?

Bo umiem już trochę, a uczę się dla przyjemności i też trochę dla przyszłych zarobków

2 odpowiedzi

–5 głosów
odpowiedź 11 czerwca 2017 przez Sebastian Szyja Bywalec (2,810 p.)

CZEŚĆ!

Niestety muszę Cię zmartwić program Python i napisane w nim aplikacje nie mogą zostać przez Ciebie sprzedawane, ponieważ nie posiadasz do nich praw angry (Python sobie je zastrzegł). Python pozwala publikować, udostępniać ale nie sprzedawać napisanych przez Cibie aplikacji.

Myślę, że pomogłem laugh

komentarz 11 czerwca 2017 przez DODO Bywalec (2,950 p.)
Polecasz jakiś inny Język programowania w którym też można pisać aplikacje/gry z jakąkolwiek grafiką i je sprzedawać?
komentarz 11 czerwca 2017 przez Sebastian Szyja Bywalec (2,810 p.)

Pewno

  • Unity3D
  • CryEngine

Moim zdaniem są to najlepsze programy do tworzenia gier laugh

komentarz 11 czerwca 2017 przez bimbrownik Mądrala (5,180 p.)
Dodałbym jeszcze Unreal Engine 4, ale w każdym z tych trzech silników musisz jakąś część zarobku oddać twórcom.
komentarz 11 czerwca 2017 przez Sebastian Szyja Bywalec (2,810 p.)

To jest oczywiste. Gdy chcesz sprzedać grę jakiś procent musisz wpłacić im na konto aby legalnie można było ją sprzedawać. Więcej informacji znajdziesz na stronie producenta aplikacji. wink

komentarz 11 czerwca 2017 przez bimbrownik Mądrala (5,180 p.)
Ale nie zawsze, przykładem jest biblioteka SFML, gdzie nie musisz nic płacić.
komentarz 11 czerwca 2017 przez Sebastian Szyja Bywalec (2,810 p.)

Ale producenci takich bibliotek chcą aby więcej osób korzystało z ich OpenSourca wink, więc proszą o umieszczenie informacji o użyciu biblioteki.

Biblioteka SFML jest całkowicie darmowa do jakiegokolwiek 
zastosowania, komercyjnego czy też nie, opensourceowego 
czy też nie. Oznacza to, że możesz używać bibliotekę SFML 
w swoich projektach bez żadnych ograniczeń. Informowanie o 
użyciu biblioteki SFML w swoich projektach nie jest wymaganie,
jednak będzie mile widziane. 

 

komentarz 11 czerwca 2017 przez rot18 Początkujący (350 p.)
Kolega chyba pomylił Pythona z PyQt który rzeczywiście jest komercyjny. Sam kod napisany w Pythonie nie podlega żadnym ograniczeniom licencjonowania. Co do PyGame jest on na licencji LGPL więc nadaje się do komercyjnych projektów, o ile nie zmieniasz źródła. Nawet znam jedną grę zrobioną w pygame na steamie - Dark Gates.
komentarz 11 czerwca 2017 przez Pajdas Mądrala (5,930 p.)

Ale nie zawsze, przykładem jest biblioteka SFML, gdzie nie musisz nic płacić.

 A jak sprawa wygląda z OpenGL i GLUT?

komentarz 11 czerwca 2017 przez DODO Bywalec (2,950 p.)
@rot18 czy mogę prosić o jakiś link z dokładnymi wyjaśnieniami/licencją na gry w pygame?
komentarz 11 czerwca 2017 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)

Polecasz jakiś inny Język programowania w którym też można pisać aplikacje/gry z jakąkolwiek grafiką i je sprzedawać?

Pewno

  • Unity3D
  • CryEngine

Moim zdaniem są to najlepsze programy do tworzenia gier laugh

Unity3D i CryEngine to nie są języki programowania, więc nie rozumiem tej odpowiedzi, która jest odpowiedzią na pytanie "polecasz jakiś inny język programowania?". I nie, nie są to też programy...

2
komentarz 11 czerwca 2017 przez adrian17 Ekspert (344,100 p.)

Python pozwala publikować, udostępniać ale nie sprzedawać napisanych przez Cibie aplikacji.

Poproszę o źródło.

komentarz 12 czerwca 2017 przez DODO Bywalec (2,950 p.)

 

Co do PyGame jest on na licencji LGPL więc nadaje się do komercyjnych projektów, o ile nie zmieniasz źródła.

 Wytłumaczysz mi o co chodzi w "zmienianiu źródła"?

komentarz 14 czerwca 2017 przez rot18 Początkujący (350 p.)
edycja 14 czerwca 2017 przez rot18
Tzn jeśli zmieniasz coś w kodzie pygame, np naprawiasz jakiś bug który był w bibliotece to przy publikacji podajesz kod jaki zmieniłeś.

Ogólnie rzecz biorąc to skrypt jaki napiszesz w pythonie jest twój i możesz sobie robić z nim co chcesz. Dopiero gdy rozprowadzasz swój kod z kodem kogoś innego musisz to uwzględnić przy licencjonowaniu. Na linuxie jest zazwyczaj tak, że rozprowadzany jest tylko własny kod, a kod osób trzecich jest dopisywany jako zależność. Jeśli chcesz rozprowadzać swój program jako pojedynczy plik binarny to zainteresuj się PyInstaller.

Sam zaczynałem programowanie z PyGame i jest to świetna biblioteka do nauki, jednak do robienia aplikacji istnieją lepsze biblioteki np w C++ Qt, GTK, w pythonie PySide albo do tworzenia gier Godot Engine ( można również w nim robić zwykłe aplikacje )
komentarz 14 czerwca 2017 przez DODO Bywalec (2,950 p.)
Czyli jeśli chciałbym to sprzedawać powiedzmy na płycie (iksde) to muszę załączać na niej też bibliotekę czy tylko sam plik .exe i grafiki?
komentarz 17 czerwca 2017 przez rot18 Początkujący (350 p.)
Tylko, że w pythonie nie masz takiego czegoś jak .exe. Jak chcesz mieć plik binarny to musisz użyć specjalnego programu jak pyinstaller, który wszystko łączy w jeden plik i nie musisz nic dołączać sam. Jak już to skonwertujesz za pomocą pyinstaller to i tak nikt nie będzie wiedział czy użyłeś tam pygame czy innej biblioteki.
komentarz 17 czerwca 2017 przez Tomek Kozioł Obywatel (1,740 p.)
Niestety, będzie wiedział!
komentarz 17 czerwca 2017 przez rot18 Początkujący (350 p.)
Nie będzie wiedział, jeśli nie użyje specjalnych narzędzi. PyGame to nie jest korpo ze sztabem prawników, które tylko czeka aż ktoś złamie ich licencje...
komentarz 18 czerwca 2017 przez Tomek Kozioł Obywatel (1,740 p.)
http://cpp0x.pl/artykuly/?id=73

 

 

 

To się przyda jak połaczyć python i c++ oraz biblioteki z niego!!!!!
–7 głosów
odpowiedź 11 czerwca 2017 przez Tomek Kozioł Obywatel (1,740 p.)
Jak piszesz w c lub asemblerze to nie bo wtedy prawa autorskie należa do ciebie !
komentarz 11 czerwca 2017 przez DODO Bywalec (2,950 p.)
W c i asemblerze jest pygame?!
komentarz 12 czerwca 2017 przez Tomek Kozioł Obywatel (1,740 p.)
Tylko bardziej w c++ bo wystarczy dobrze zainstalować python API i dodać dyrektywe #include <Python.h> Wpisz w google: Lączenie c++ (lub c) z Python-em

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 54 wizyt
pytanie zadane 4 sierpnia 2023 w Python przez Kubas23 Użytkownik (630 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 252 wizyt
pytanie zadane 20 czerwca 2023 w Python przez Bondrusiek Maniak (61,370 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 264 wizyt
pytanie zadane 29 stycznia 2023 w Python przez Kubas23 Użytkownik (630 p.)

92,451 zapytań

141,261 odpowiedzi

319,073 komentarzy

61,853 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...