• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Programista bez wykształcenia kierunkowego

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,320 wizyt
pytanie zadane 10 czerwca 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Eliro Stary wyjadacz (12,160 p.)
Cześć,

Obecnie jestem uczniem technikum elektronicznego. Za jakieś 2 lata (mam nadzieję) skończę szkołę i będę chciał wyjechać na studia do Krakowa. Wybór padł na informatykę - znam się mniej więcej na tym i jestem pewien, że chciałbym się tym w życiu zajmować. Elektronika była pomyłką. Ponieważ mojej rodziny nie stać, aby mnie utrzymać w Krakowie, będę chciał studiować zaocznie i pasuje mi, żebym znalazł jakąś pracę, żeby opłacić studia i się utrzymać.

Czy nie mając wykształcenia kierunkowego mogę pracować jako programista? Jeżeli tak, to na jaką pensję mogę liczyć i w jakich językach programowania (słyszałem, że niektóre języki typu JAVA są zarezerwowane dla korporacji, a tam wymagają wykształcenia)? Proszę o wasze porady.

1 odpowiedź

+2 głosów
odpowiedź 10 czerwca 2017 przez Boshi VIP (100,240 p.)
wybrane 17 października 2018 przez Eliro
 
Najlepsza
A co potrafisz w ogóle?
komentarz 10 czerwca 2017 przez Eliro Stary wyjadacz (12,160 p.)
Trudno określić. Uczyłem się C++ z kursów Zelenta i potem uzupełniałem swoją wiedzę o różne materiały - głównie z youtube lub dokumentacji. Uczę się GTK+, Qt mi nie przypadł do gustu. Potrafię też programować w PHP - https://www.youtube.com/watch?v=3n8_piSewlI&list=PLE974A9BEF34A967A