• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Określenie czy wpisana zmienna jest literą, cyfrą czy znakiem specjalnym.

Object Storage Arubacloud
+2 głosów
717 wizyt
pytanie zadane 7 czerwca 2017 w C i C++ przez Daniel Kostecki Nowicjusz (160 p.)
Witam,

Jestem osobą bardzo początkująca i chce wykonać zadanie do szkoły.

Mam wykonać program który po wpisaniu znaku określi czym jest np. wpiszę "a" to ukaże się napis "wpisałeś małą litere" , wpiszę "4" to ukaże się "wpisałeś cyfrę" itp.

Wiem też że w C++ zmienne są nadawane odgórnie przez programistę, więc jak skonstruować warunek żeby rozróżniał od siebie cyfry, litery i znaki specjalne, z góry dziękuje za pomoc.

3 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 7 czerwca 2017 przez criss Mędrzec (172,590 p.)

Skorzystaj z funkcji z biblioteki <cctype>.

komentarz 7 czerwca 2017 przez QizmoPL Stary wyjadacz (11,440 p.)
niby spoko, ale po co, moim zdaniem za bardzo rozleniwia korzystanie z samych bibliotek
1
komentarz 7 czerwca 2017 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Możesz wszystko pisać od zera jak ci się tak podoba :P Wszystko rozchodzi się o szybkość pisania albo kontrole. "Rozleniwianie" imo nie jest argumentem w żadnym kierunku. Raczej łatwiej napisać std::isspace(c) niż c == ' ' || c == '\t' || c == '\n' (...), a efekt ten sam. Tyle, że kod ładniejszy i napisany szybciej.

Taki argument miałby większy sens gdyby korzystanie z bibliotek zakrywało ci coś co powinieneś wiedzieć, a tylko wołasz funkcje i jesteś zadowolony. Tylko że tutaj chodzi o głupie porównanie wartości, żadna wiedza tajemna.
1
komentarz 7 czerwca 2017 przez Wildee Gaduła (3,380 p.)
Można to również zapisać przedziałami np. if(c >= 65 && c <= 90) :) Nie trzeba każdego znaku oddzielnie
komentarz 7 czerwca 2017 przez criss Mędrzec (172,590 p.)