Cześć!
Ostatnio w wolnych chwilach kodzę wirtualny świat w JavaScript.
Repo
GitHub Pages
Na planszy występują różne organizmy, które rozmnażają się i walczą ze sobą (zwierzęta), lub rozprzestrzeniają się (rośliny). Gra jest turowa - pierwsze ruszają się organizmy z wyższą inicjatywą (wszystkie rośliny mają zerową inicjatywę). Gracz rusza się za pomocą numpada (włącznie z ruszaniem na ukos).
Po naciśnięciu na dowolny pusty obszar na planszy otwiera się okienko z możliwością utworzenia nowego organizmu (są tam też wszystkie opisy).
Z użytych technologii, to głównie czysty Javascript w wersji ES6 (także async/await). Do tego trochę jQuery (głównie przy generowaniu planszy) i Bootstrapa (okienko z tworzeniem organizmów - używa ono też jQuery).
Jako preprocesor CSS wybrałem Sass.
Wspomogłem się też nieco Handlebars (głównie z powodu modala z tworzeniem organizmów).
Wszystko bundlowane potem używając Webpacka.
Todo:
- popracować trochę nad grafiką
- strona ponoć nie działa na Edge (muszę się temu jeszcze przyjrzeć)