• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Wskaźniki do struktur i funkcje je wykorzystujące

Object Storage Arubacloud
0 głosów
871 wizyt
pytanie zadane 3 czerwca 2017 w C i C++ przez J0ker Pasjonat (15,400 p.)
zamknięte 27 sierpnia 2020 przez J0ker
Dzień dobry!

Wykonuję w języku C program dotyczący sortowania topologicznego grafu skierowanego przy użyciu kolejki. Graf niestety musi być reprezentowany za pomocą list sąsiedztwa.

Jedyną funkcją, która w moim programie musi operować na tych listach jest Wstawianie na koniec listy. Wiem, że muszę mieć tabelę list, gdzie lista[i] zawiera jako wyrazy numery wierzchołków j takich, że z j prowadzi krawędź skierowana do i.

Mam jednak problem z reprezentacją grafu w postaci struktury, wskaźnikami do tych struktur i tą funkcją.

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że jestem studentem matematyki, a nie informatyki, więc proszę powstrzymać się od komentarzy "Jak się dostałeś na te studia?" itd. W liceum teoretycznie miałem rozszerzoną informatykę, która wyglądała tak, że nauczyciel kazał nam na większości lekcji odrabiać prace domowe lub uczyć się do innych przedmiotów, programowania mieliśmy bardzo mało.

Na wykładzie lista jednokierunkowa była wykreowana tak:

typedef struct lista {
int elem;
struct lista *nast;
}lista, *plista;

W swoim programie wczytuję z klawiatury liczbę wierzchołków, a potem pytam użytkownika w podwójnej petli for czy istnieje krawędź z wierzchołka j do i ;jeśli tak, to wstawiam na koniec i-tej kolejki nowe pudełko, w ktorym elem=j;

//funkcja wstawiania na początek nie jest mi do niczego potrzebna//

void WstawNaKoniec ( int x, plista p)
{
p->elem = x;
p->nast = NULL;
} /*WstawNaKoniec*/