• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Sieciowy JavaScript.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
217 wizyt
pytanie zadane 30 maja 2017 w JavaScript przez Konfeusz Bywalec (2,810 p.)
Witam.

Przepraszam, za może głupie pytanie. Zastanawiam się co najlepiej wykorzystać aby tworzyć aplikacje sieciowe z użyciem JavaScript. Np, czego powinienem się uczyć, znając JavaScript, aby tworzyć np gry multiplayerowe pod przeglądarkę?

Angular, Node czy może PHP.

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 30 maja 2017 przez marcin99b Szeryf (82,080 p.)
Z tego co wiem, to phaser dobrze nadaje się do tworzenia gier
Jednak mówię tu o tzw grach html5, które przypominają popularne gry flashowe, jednak te wykorzystują "normalne" języki webowe
(Jednak zawsze można wrzucić jakiś kod który zapisywałby dane o użytkowniku do bazy danych)
komentarz 4 czerwca 2017 przez Konfeusz Bywalec (2,810 p.)
No właśnie. Mi nie chodzi o jakiegoś frameworka html5, ale o technologię za której pomocą, pisząc grę w JavaScript, stworzyć multiplayerkę gdzie dane na bierząco będą zapisywane w bazie danych na serwerze.
komentarz 5 czerwca 2017 przez marcin99b Szeryf (82,080 p.)
Hmm, zawsze możesz przesyłać/pobierać dane do/z bazy AJAX'em, jednak w nim jedynie przesyłasz wartości zmiennych, a za całą mechanike gry odpowiada framework (to który wybierzesz nie ma większego znaczenia, najważniejsze żeby był wydajny w grach jakie chcesz tworzyć)
komentarz 6 czerwca 2017 przez Konfeusz Bywalec (2,810 p.)
No to już jest jakiś wskazany kierunek, dzięki.
komentarz 6 czerwca 2017 przez marcin99b Szeryf (82,080 p.)
Dużo zależy od tego jakiego typu ma to być gra
Singleplayer czy multi?
Czas rzeczywisty czy mogą być odświeżenia?
Prosta i dynamiczna czy spokojna i złożona mechanika?
komentarz 9 czerwca 2017 przez Konfeusz Bywalec (2,810 p.)
Chodzi mi o multi w czasie rzeczywistym, z zapisywanymi sesjami. Raczej mechanika złożona. Co do sesji chodzi mi o to, by po zalogowaniu gracz mógł wykonywać w czasie rzeczywistym różne zadania, natomiast w trakcie wylogowania, żeby sesję zapisywać na serwerze i odczytać ją przy ponownym logowaniu.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 522 wizyt
pytanie zadane 4 lipca 2015 w JavaScript przez emil340 Użytkownik (550 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 367 wizyt
pytanie zadane 21 stycznia 2020 w JavaScript przez matedoo Nowicjusz (210 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 218 wizyt
pytanie zadane 30 stycznia 2022 w JavaScript przez Renzov Obywatel (1,220 p.)

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,554 komentarzy

61,939 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...