• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Java, malowanie drogi w labiryncie

Object Storage Arubacloud
+1 głos
203 wizyt
pytanie zadane 28 maja 2017 w Java przez Wiciorny Ekspert (269,710 p.)

Witajcie, ja z problemem dziś przychodzę. Wiem, że na wątkach implementacja była by całkiem inna- ale zależy mi jakoś na pomyśle, jak poradzić sobie w przypadku mojego kodu.(zanim bedą hejty, tak- no jest to może raz nieczytelny kod, dwa no niestety można by tutaj  całkiem lepszą implementacje zastosować- jednak, tak zrobilem ja na miare możliwości i na razie chciałbym się tego trzymać - ale oczywiście po to pytam, żebyście doradzili jak rozwiązać mój problem. )

Otóż: chciałbym generować ścieżke w labiryncie po kliknieciu na przycisk. Krok po kroku. Jednak na moim kodzie po kliknieciu, ścieżka pojawia się automatycznie cała i tutaj nie mam pomysłu jak to zmienić. Metoda 

repaint();

zrobi update ale całości, natomiast zaimplementowana wewnatrz funkcji void paint(Graphic g), nic nie robi.

Zamieszcze kod, dokładny: dało by się to zrobić generalnie klikajac za każdym razem przycisk ale też wtedy nie wiem, jak malować poszczególne elementy.Bo pathMaze to tablica w której jeśli element [i][j] jest true wtedy zmienia kolor w danym miejscu 

import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import javax.swing.*;
import java.awt.event.ActionListener;


/**
 * Created by Czowitek on 2017-05-22.
 */
public class RunGui extends JPanel implements ActionListener {

    MazeClass mazeGen= new MazeClass();
    public int gWidth=mazeGen.width=20, gHeight=mazeGen.height=20 ;
    public int  solveX=1, solveY=1;
    public boolean clicked= false;

    public int arr[][] =  mazeGen.generateMaze();
    public boolean  pathMaze[][]= new boolean[gHeight][gWidth];
    public boolean visited[][]=new boolean[gHeight][gWidth];
    public static JButton bt1= new JButton("new");
    public static void main(String[] arg ){
        JFrame frame= new JFrame("Frame");
        JPanel panel= new JPanel();

        panel.add(new RunGui());

        panel.add(bt1);
        frame.add(panel);

        frame.pack();
        frame.setVisible(true);
        frame.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
        System.out.println();

    }
    public RunGui(){
        setPreferredSize(new Dimension(600, 600));
        solvingProblem();
        bt1.addActionListener(this);
    }

   public void testPrint(){
        for(int i = 0; i < arr.length; i++)
        {
            for(int j = 0; j < arr[0].length; j++)
            {
                System.out.printf("%s ", arr[i][j]);
            }
            System.out.println();
        }
    }
    @Override
    public void actionPerformed(ActionEvent e) {
        if (e.getSource() == bt1) {
                clicked=true;
                repaint();
            }

    }

    @Override
    public void paint(Graphics g){
        super.paint(g);
        g.translate(50,50);
        for(int i = 0; i < arr.length; i++)
        {
            for(int j = 0; j < arr[0].length; j++)
            {
                Color  newColor;
                switch(arr[i][j])
                {
                    case 1: newColor=Color.BLACK;
                            break;
                    case 0: newColor=Color.WHITE;
                           break;
                    case 9: newColor=Color.GREEN;
                            break;
                    case 8: newColor=Color.RED;
                            break;
                    default: newColor=Color.BLACK;
                }
                g.setColor(newColor);
                g.fillRect(30*j,30*i,30,30);
                g.setColor(Color.black);
                g.drawRect(30*j,30*i,30,30);
            }
        }
            if(clicked) {
                clicked=false;
                System.out.print("Bylem?");
                for(int i = 0; i <=18; i++){
                    for(int j = 0; j <=17; j++){
                       if(pathMaze[i][j]){
                            g.setColor(Color.blue);
                            g.fillRect(30*i,30*j,29,29);
                            g.drawRect(30*i,30*j,29,29);
                       }
                    }
                }
                g.setColor(Color.RED);
                g.fillRect(30*solveX,30*solveY,30,30);
                g.drawRect(30*solveX,30*solveY,15,15);
                g.setColor(Color.GREEN);
                g.fillRect(30*17,30*18,30,30);
                g.drawRect(30*17,30*18,5,5);
            }
    }



    public void solvingProblem() {
        for (int i = 0; i < arr.length; i++) {
            for (int j = 0; j < arr[0].length; j++) {
                pathMaze[i][j] = false;
                visited[i][j] = false;
            }
        }
       boolean b=solveMazeInput(solveX,solveY);

        for (int i = 0; i < arr.length; i++) {
            for (int j = 0; j < arr[0].length; j++) {
                System.out.printf("%s ",pathMaze[i][j]);
            }
            System.out.println();
        }
    }


        public boolean solveMazeInput(int x, int y ){
            if( x == 18 && y == 18) {
                return true;
            }
            if(arr[x][y]==1 || visited[x][y] ){
                return false;
            }
            visited[x][y]=true;

            if(x!= 0){
                if(solveMazeInput(x-1,y) ) {
                    pathMaze[x][y]= true;
                    return true;
                }
            }
            if(x != gWidth - 1){
                if(solveMazeInput(x+1,y)){
                    pathMaze[x][y]=true;
                    return  true;
                }
            }
            if(y !=0 ){
                if(solveMazeInput(x,y-1)){
                    pathMaze[x][y]=true;
                    return  true;
                }
            }
            if(y != gHeight-1 ) {
                if (solveMazeInput(x, y + 1)) {
                    pathMaze[x][y] = true;
                    return true;
                }
            }
            return false;
        }




}

Pozdrawiam, dzieki za wskazówki

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 498 wizyt
pytanie zadane 11 czerwca 2017 w Java przez Wiciorny Ekspert (269,710 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 201 wizyt
pytanie zadane 26 maja 2019 w Java przez matrix1395 Nowicjusz (190 p.)
+1 głos
2 odpowiedzi 263 wizyt
pytanie zadane 18 czerwca 2017 w Java przez embid123 Użytkownik (630 p.)

92,556 zapytań

141,404 odpowiedzi

319,562 komentarzy

61,942 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...