• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

[KURS] Tworzenie gry przeglądarkowej - #2 Konfiguracja, podział strony, mod rewrite

Object Storage Arubacloud
+10 głosów
1,002 wizyt
pytanie zadane 1 czerwca 2015 w Nasze projekty przez Geek Pasjonat (19,660 p.)

Cześć wszystkim. Zapraszam do drugiego wpisu z serii tworzenia gry przeglądarkowej.

W tym odcinku kursu napiszemy:

  • Plik konfiguracyjny z magiczną funkcją, która ładuje klasy
  • Klasę ładującą strony według adresu
  • Klasę ładującą części strony
  • Plik .htaccess
  • Podstawy głównej strony gry

Wpis znajdziesz pod tym linkiem.

Pozdrawiam i zapraszam :)

5 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 1 czerwca 2015 przez efiku Szeryf (75,160 p.)
edycja 1 czerwca 2015 przez efiku
Cześć. Wygląda ciekawie.
Tak się zastanawiam, czemu nie composer? Trzymaj się standardów PSR-4.

@include_once($className.".class.php");

Czemu wyciszasz błędy? Niech rzuci wyjątkiem jak klasy nie ma, a tak to później nie będzie wiadomo gdzie błąd jest. Przecież na produkcji i tak display_errors jest off a logi errorów trafiają do pliku. Zawsze możesz zrobić warunek na sprawdzenie czy plik istnieje przed wczytaniem, nie istnieje? throw new FileNotFoundException

Z tego co słyszałem, zmienne w formacie camelCase się piszę :)
ModuleLoader.class.php - Twiga podepnij ;)
komentarz 1 czerwca 2015 przez Geek Pasjonat (19,660 p.)
Cześć. Wiem że composer byłby dobrym rozwiązaniem, ale po prostu nie chce bardziej komplikować tego kursu. Z założenia ma być on możliwie prosty.

Tłumienie błędu faktycznie było w tym miejscu złym rozwiązaniem, już poprawiłem. Dzięki :)
komentarz 1 czerwca 2015 przez efiku Szeryf (75,160 p.)
Ja myślę, że mniej skomplikowany byłby z composerem ;)
Naprawdę nie ma się czego bać :D Obsługa jest prostsza niż się wydaje. Przestrzenie nazw - tyle trzeba wiedzieć by załapać.
Nie ma problemu, pozdrawiam! :)
komentarz 1 czerwca 2015 przez Comandeer Guru (600,810 p.)
Problem w tym, że to są pewne standardy, których należy przestrzegać zawsze - nawet przy najprostszych projektach. Po to wymuszono proces standaryzacji, żeby doprowadzić do uspójnienia ekosystemu PHP.

W przypadku takiego RoR nie miałbyś wyboru - jest jedna konwencja i trzeba się jej trzymać. W PHP konwencji było milion i nie dało się nic sensownego zrobić. Zatem stworzono PSR.

Jeśli jest jeden uznany standard, należy się go trzymać. Najlepszym przykładem jest sytuacja w ekosystemie JS, gdzie mamy choćby 3 standardy modułów + 4 zaimplementowany przez sam język. Ujednolicenie tego środowiska w obecnym momencie jest de facto syzyfową pracą.

A w PHP jest jeden standard… i dla własnego dobra po prostu się go trzymajmy ;)
+1 głos
odpowiedź 1 czerwca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
edycja 1 czerwca 2015 przez Mizukage
http://devcorner.pl/wlasny-plugin-jquery/

Ogonek z Ć nachodzi na tekst ;)

Bardzo fajna strona i wiele ciekawych materiałów, teraz nie mam czasu ale jeszcze w tym tygodniu dokladnie sie przyjrze twoim tutorialom.
komentarz 1 czerwca 2015 przez Geek Pasjonat (19,660 p.)
Zmieniałem wygląd strony i kilka rzeczy jest jeszcze do poprawienia. Dzięki i zapraszam :)
komentarz 1 czerwca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
Tak z ciekawosci to sam zrobiles ta stwone na WP? Bo kod wyglada troche dziwnie
komentarz 1 czerwca 2015 przez Geek Pasjonat (19,660 p.)
Nie. Jest to ogólnodostępny theme pod WP :)
0 głosów
odpowiedź 1 czerwca 2015 przez SebastianGomularz Dyskutant (9,370 p.)
Myślałes moze nad takim tutorialem ale do tworzenia np.Managera Piłkarskiego ?
komentarz 1 czerwca 2015 przez Geek Pasjonat (19,660 p.)
Wiedzę którą przekazuję w tym kursie można odnieść do jakiegokolwiek projektu - w tym Managera Piłkarskiego. Więc jeśli chcesz zrobić tego typu grę - nauczysz się tego korzystając z tego kursu :)
0 głosów
odpowiedź 1 czerwca 2015 przez Comandeer Guru (600,810 p.)

Mamy rok 2015 i obecnie pewne rzeczy w PHP są bardzo silnie ustandaryzowane:

  • autoload to standardy PSR-4 i PSR-0, które ściśle określają konwencje nazewnicze i strukturę katalogów
  • a do generowania autoloadu używa się de facto zawsze composera
  • ModuleLoader - to chyba miał być system szablonów?
komentarz 1 czerwca 2015 przez efiku Szeryf (75,160 p.)
o własnie pisałem:)
Teraz raczej już PSR-4 :) bo 0 jest deprecated.
komentarz 1 czerwca 2015 przez Comandeer Guru (600,810 p.)
W sumie różnica między nimi jest tak bardzo znikoma, że równie dobrze mogli wydać poprawkę do PSR-0 ;)
0 głosów
odpowiedź 1 czerwca 2015 przez err0r Obywatel (1,520 p.)
kiedy wyjdzie kolejna część? ;d
komentarz 1 czerwca 2015 przez Geek Pasjonat (19,660 p.)
W czwartek prawdopodobnie :)

Podobne pytania

+8 głosów
3 odpowiedzi 550 wizyt
+11 głosów
3 odpowiedzi 9,372 wizyt
+11 głosów
4 odpowiedzi 934 wizyt

92,549 zapytań

141,392 odpowiedzi

319,518 komentarzy

61,933 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...