• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

[KURS] Tworzenie gry przeglądarkowej - #2 Konfiguracja, podział strony, mod rewrite

VPS Starter Arubacloud
+10 głosów
1,278 wizyt
pytanie zadane 1 czerwca 2015 w Nasze projekty przez Geek Pasjonat (19,660 p.)

Cześć wszystkim. Zapraszam do drugiego wpisu z serii tworzenia gry przeglądarkowej.

W tym odcinku kursu napiszemy:

  • Plik konfiguracyjny z magiczną funkcją, która ładuje klasy
  • Klasę ładującą strony według adresu
  • Klasę ładującą części strony
  • Plik .htaccess
  • Podstawy głównej strony gry

Wpis znajdziesz pod tym linkiem.

Pozdrawiam i zapraszam :)

5 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 1 czerwca 2015 przez efiku Szeryf (75,160 p.)
edycja 1 czerwca 2015 przez efiku
Cześć. Wygląda ciekawie.
Tak się zastanawiam, czemu nie composer? Trzymaj się standardów PSR-4.

@include_once($className.".class.php");

Czemu wyciszasz błędy? Niech rzuci wyjątkiem jak klasy nie ma, a tak to później nie będzie wiadomo gdzie błąd jest. Przecież na produkcji i tak display_errors jest off a logi errorów trafiają do pliku. Zawsze możesz zrobić warunek na sprawdzenie czy plik istnieje przed wczytaniem, nie istnieje? throw new FileNotFoundException

Z tego co słyszałem, zmienne w formacie camelCase się piszę :)
ModuleLoader.class.php - Twiga podepnij ;)
komentarz 1 czerwca 2015 przez Geek Pasjonat (19,660 p.)
Cześć. Wiem że composer byłby dobrym rozwiązaniem, ale po prostu nie chce bardziej komplikować tego kursu. Z założenia ma być on możliwie prosty.

Tłumienie błędu faktycznie było w tym miejscu złym rozwiązaniem, już poprawiłem. Dzięki :)
komentarz 1 czerwca 2015 przez efiku Szeryf (75,160 p.)
Ja myślę, że mniej skomplikowany byłby z composerem ;)
Naprawdę nie ma się czego bać :D Obsługa jest prostsza niż się wydaje. Przestrzenie nazw - tyle trzeba wiedzieć by załapać.
Nie ma problemu, pozdrawiam! :)
komentarz 1 czerwca 2015 przez Comandeer Guru (604,920 p.)
Problem w tym, że to są pewne standardy, których należy przestrzegać zawsze - nawet przy najprostszych projektach. Po to wymuszono proces standaryzacji, żeby doprowadzić do uspójnienia ekosystemu PHP.

W przypadku takiego RoR nie miałbyś wyboru - jest jedna konwencja i trzeba się jej trzymać. W PHP konwencji było milion i nie dało się nic sensownego zrobić. Zatem stworzono PSR.

Jeśli jest jeden uznany standard, należy się go trzymać. Najlepszym przykładem jest sytuacja w ekosystemie JS, gdzie mamy choćby 3 standardy modułów + 4 zaimplementowany przez sam język. Ujednolicenie tego środowiska w obecnym momencie jest de facto syzyfową pracą.

A w PHP jest jeden standard… i dla własnego dobra po prostu się go trzymajmy ;)
+1 głos
odpowiedź 1 czerwca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
edycja 1 czerwca 2015 przez Mizukage
http://devcorner.pl/wlasny-plugin-jquery/

Ogonek z Ć nachodzi na tekst ;)

Bardzo fajna strona i wiele ciekawych materiałów, teraz nie mam czasu ale jeszcze w tym tygodniu dokladnie sie przyjrze twoim tutorialom.
komentarz 1 czerwca 2015 przez Geek Pasjonat (19,660 p.)
Zmieniałem wygląd strony i kilka rzeczy jest jeszcze do poprawienia. Dzięki i zapraszam :)
komentarz 1 czerwca 2015 przez Mizukage Pasjonat (21,750 p.)
Tak z ciekawosci to sam zrobiles ta stwone na WP? Bo kod wyglada troche dziwnie
komentarz 1 czerwca 2015 przez Geek Pasjonat (19,660 p.)
Nie. Jest to ogólnodostępny theme pod WP :)
0 głosów
odpowiedź 1 czerwca 2015 przez SebastianGomularz Dyskutant (9,370 p.)
Myślałes moze nad takim tutorialem ale do tworzenia np.Managera Piłkarskiego ?
komentarz 1 czerwca 2015 przez Geek Pasjonat (19,660 p.)
Wiedzę którą przekazuję w tym kursie można odnieść do jakiegokolwiek projektu - w tym Managera Piłkarskiego. Więc jeśli chcesz zrobić tego typu grę - nauczysz się tego korzystając z tego kursu :)
0 głosów
odpowiedź 1 czerwca 2015 przez Comandeer Guru (604,920 p.)

Mamy rok 2015 i obecnie pewne rzeczy w PHP są bardzo silnie ustandaryzowane:

  • autoload to standardy PSR-4 i PSR-0, które ściśle określają konwencje nazewnicze i strukturę katalogów
  • a do generowania autoloadu używa się de facto zawsze composera
  • ModuleLoader - to chyba miał być system szablonów?
komentarz 1 czerwca 2015 przez efiku Szeryf (75,160 p.)
o własnie pisałem:)
Teraz raczej już PSR-4 :) bo 0 jest deprecated.
komentarz 1 czerwca 2015 przez Comandeer Guru (604,920 p.)
W sumie różnica między nimi jest tak bardzo znikoma, że równie dobrze mogli wydać poprawkę do PSR-0 ;)
0 głosów
odpowiedź 1 czerwca 2015 przez err0r Obywatel (1,520 p.)
kiedy wyjdzie kolejna część? ;d
komentarz 1 czerwca 2015 przez Geek Pasjonat (19,660 p.)
W czwartek prawdopodobnie :)

Podobne pytania

+8 głosów
3 odpowiedzi 583 wizyt
+11 głosów
3 odpowiedzi 9,482 wizyt
+11 głosów
4 odpowiedzi 1,055 wizyt

93,020 zapytań

141,985 odpowiedzi

321,284 komentarzy

62,366 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać tom 2 książki "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - będzie to około 650 stron wiedzy o ITsec (17 rozdziałów, 14 autorów, kolorowy druk).

Planowana premiera: 30.09.2024, zaś planowana wysyłka nastąpi w drugim tygodniu października 2024.

Warto preorderować, tym bardziej, iż mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy dodatkowe 15% zniżki! Dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za kod dla naszej Społeczności!

...