• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Problem z ekranem laptopa - nienormalnie ciemny

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
5,539 wizyt
pytanie zadane 23 maja 2017 w Sprzęt komputerowy przez J0ker Pasjonat (15,400 p.)
zamknięte 28 stycznia 2018 przez J0ker

Dzień dobry!
Mam problem z ekranem swojego laptopa - jest bardzo ciemny. Jak twierdzi moja siostra, która używała go kilka miesięcy, pewnego dnia po prostu włącza go a ekran zamiast tych ~250 kandeli na metr kwadratowy jak to myślę że miał choć nie mierzyłem, jest bardzo ciemny. Twierdzi, że nie upadł jej ten laptop ani nic. Jasność szacuję na 80-120 kandeli/metr kwadratowy, nigdy tego nie mierzyłem i nie znam się ale czytuję testy laptopów w internecie. Jest naprawdę ciemno, blisko głowę trzymam.

- ekran nie jest przyciemniony przyciskiem funkcyjnym, jest w nim ustawione na max

- w planach zasilania Windowsa 7 64-bit (jedyny system na laptopie) wszystkie jasności itd. na max

- w ustawieniach intel hd wszystko normalnie

- Nic ze sterownikiem graficznym ani BIOSem nie było przy sprzęcie kombinowane przez ten czas, nie było prób ani instalacji innego windowsa czy linuksa

Gadałem z programistą przez skype i on obstawia albo przepalone przewodziki łączące ekran z resztą albo usterkę samej matrycy.

Byłem skłonny zgodzić się z jego zdaniem do czasu, aż zauważyłem, że tuż po włączeniu laptopa gdy jest ładowany BIOS itd. tj. zielone logo Acer na czarnym tle, ekran ma normalną dużą jasność, i gdy następuje przejście z tego logo Acera do Windowsa, ekran robi się ciemny nagle w ułmaku sekundy i to jest zawsze ten sam moment (3 razy sprawdzałem).

Dlatego zastanawiam się czy to może jakiś wirus czy coś (eset online scanner oraz aavst antywirus nic nie wykryły).