• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

instalacja PHP/ MySql/ Apache/ phpmyadmin - Ubuntu 16.04

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
650 wizyt
pytanie zadane 19 maja 2017 w SQL, bazy danych przez Romek Turaj Nowicjusz (120 p.)

Witam, jestem bardzo początkujący w kwestii IT i chciałem rozpocząć kurs MySQL Pana Zelenta na YT. Dysponuje systemem Ubuntu 16.04 i korzystając z różnorakich tutoriali anglojęzycznych próbowałem zainstalować Apache,PHP, Mysql, phpmyadmin.

Localhost działa, phpmyadmin się ładuje tylko, że mam problem tego rodzaju że nie moge zalogować się na phpmyadmin za pomocą loginu i hasła jakie podawałem w trakcie instalacji.

za pomocą

sudo dpkg-reconfigure phpmyadmin

próbowałem ustawic jeszcze raz login na root i hasło na 123456, jednak nadal nie mogę sie zalogować przy pomocy tych danych.

Robiłem oczywiście przed instalacją update i upgrade.

Jakieś pomysły co moglem zepsuc?

 

 

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 19 maja 2017 przez Ehlert Ekspert (212,630 p.)

Daj sobie spokój z instalacją tego u siebie. Potem przerzucisz się na Postgresa, potem na Oracle i jeszcze później na SQLite. Masa instalacji i niepotrzebnego zaśmiecania kompa. Z pomocą przychodzi Ci Docker

Pod tym linkiem znajdziesz instrukcje co do instalacji. Ja do MySQLa używam Alpine. Raz robisz builda, a potem tylko

$ docker start mysql

To bardzo wygodne. Co do phpmyadmina to odpuść sobie. Skoro chcesz się uczyć na poważnie pobierz sobie DataGripa.

Wiem że być może całkowicie zniszczyłem Twój ambitny plan, ale wierz mi; warto.

komentarz 19 maja 2017 przez efiku Szeryf (75,160 p.)
Podpisuję się rękami i nogami :D Zwłaszcza na linuxie ;>

Masz w prezencie:

https://phpdocker.io/generator

a co do pytania, to może spróbuj zrobić purge mysql i phpmyadmina ;) i nie brałbym apache tylko nginx. Im szybciej się nauczysz tym lepiej dla Ciebie.