• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wykonywalnosc dzialan gry

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
173 wizyt
pytanie zadane 19 maja 2017 w C i C++ przez pimpek Użytkownik (680 p.)
Cześć.
Nie dokonca wiem czy w odpowiednim dziale ale pytanko brzmi  na jakiej zasadzie dzialaja gry tzn, chodzi mi dokladnie o animacje lub wykonywanie kodu.
Np gdy na jednej mapie buduje sie jakis dom (animacja jak powstaje) i wiesniak robie drzewo(animacja jak rabie) wykonywane sa w tej samej chwili. Czy jest to wielowatkowosc czy moze jakis inny trick,sposob na polaczenie kilku elementow wykonujacych sie niezalezenie od siebie w tym samym czasie?
dzieki za odpwowiedz.
Pozdrawiam.

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 19 maja 2017 przez redie Obywatel (1,490 p.)
Zależy na jakim "poziomie" jest tworzona gra, ale przeważnie jest to w wielowątkowości tak, żeby każda, większa akcja działa się osobno bez większego obciążania pamięci
komentarz 19 maja 2017 przez pimpek Użytkownik (680 p.)
OK, a najbardzie amatroska mozliwosc jaka jest ?:)
komentarz 19 maja 2017 przez Evelek Nałogowiec (28,960 p.)
Wpakowanie wszystkiego do jednej pętli i renderowanie na zmianę wszystkiego w jednym wątku.
0 głosów
odpowiedź 19 maja 2017 przez Pajdas Mądrala (5,930 p.)

gdy na jednej mapie buduje sie jakis dom (animacja jak powstaje) i wiesniak robie drzewo(animacja jak rabie) wykonywane sa w tej samej chwili

 Te operacje mogą być wykonywane jedna po drugiej, animacja to tylko mały element takiego "powstawania domu" czy "rąbania drzewa", trzeba usuwać i dodawać elementy, wykonywać wiele sprawdzeń (czy nie brakuje elementów, czy drzewo nie "skończyło się" już rąbać itd.) najwięcej zasobów w takiej prostej gierce będzie zabierać kolizja i ruch obiektów.

Czy jest to wielowatkowosc czy moze jakis inny trick

Nie rozróżnisz czy to wielowątkowość czy nie kiedy tylko patrzysz na działanie, poza tym, tak czy tak każdy wątek musi zajmować się więcej niż jedną rzeczą pomiędzy renderowaniem kolejnej klatki gry.

Ze strony gracza wygląda to tak, jak gdyby wszystko co widzi działo się w tej samej chwili, tak samo jak w rzeczywistości, każdy zajmuje się swoimi sprawami, ale w grze napisanej na jeden wątek wszystko odbywa się jeden po drugim, ale efekt tych kolejnych obliczeń jest przedstawiany jednocześnie, w postaci nowej klatki.

P.S. z tego co wiem, to żeby pomnożyć dwa int'y trzeba trzy cykle procesora

0 głosów
odpowiedź 19 maja 2017 przez Strategiusz Dyskutant (9,220 p.)
edycja 19 maja 2017 przez Strategiusz
Podczas renderingu danej klatki gry sprawdzane jest jaki obrazek ma wyświatlić każdy widoczny element. w zależności od tego co dany element robi i na jakim jest etapie robienia tego (te rzeczy są zapisywane w danym elemencie). Po prostu za każdą klatką wszystkie elementy są sprawdzane po kolei i renderowane.

Wielowątkowości chyba się unika w tym wypadku, bo elementy świata mogą na siebie oddziaływać wzajemnie, więc jest jakiś jeden system kolizji, czy czego tam, który śledzi te wszystkie elementy.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 298 wizyt
pytanie zadane 23 listopada 2021 w JavaScript przez DzikieHarce Użytkownik (690 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 82 wizyt
+1 głos
1 odpowiedź 223 wizyt
pytanie zadane 7 grudnia 2021 w Ogłoszenia, zlecenia przez amtrax Dyskutant (9,630 p.)

92,452 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,078 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...