gdy na jednej mapie buduje sie jakis dom (animacja jak powstaje) i wiesniak robie drzewo(animacja jak rabie) wykonywane sa w tej samej chwili
Te operacje mogą być wykonywane jedna po drugiej, animacja to tylko mały element takiego "powstawania domu" czy "rąbania drzewa", trzeba usuwać i dodawać elementy, wykonywać wiele sprawdzeń (czy nie brakuje elementów, czy drzewo nie "skończyło się" już rąbać itd.) najwięcej zasobów w takiej prostej gierce będzie zabierać kolizja i ruch obiektów.
Czy jest to wielowatkowosc czy moze jakis inny trick
Nie rozróżnisz czy to wielowątkowość czy nie kiedy tylko patrzysz na działanie, poza tym, tak czy tak każdy wątek musi zajmować się więcej niż jedną rzeczą pomiędzy renderowaniem kolejnej klatki gry.
Ze strony gracza wygląda to tak, jak gdyby wszystko co widzi działo się w tej samej chwili, tak samo jak w rzeczywistości, każdy zajmuje się swoimi sprawami, ale w grze napisanej na jeden wątek wszystko odbywa się jeden po drugim, ale efekt tych kolejnych obliczeń jest przedstawiany jednocześnie, w postaci nowej klatki.
P.S. z tego co wiem, to żeby pomnożyć dwa int'y trzeba trzy cykle procesora