• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Studia, staż i dylemat związany z własną ścieżką

Object Storage Arubacloud
0 głosów
197 wizyt
pytanie zadane 18 maja 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez rubiikk Obywatel (1,900 p.)
Cześć,

Piszę ten post na tym forum, bo wierzę, że liczne grono użytkowników jest w stanie poradzić i pokierować "moją drogę w IT" w odpowiednim kierunku. Przez forum przewija się duża liczba podobnych tematów, czasami piszą osoby, które myślą kilka lat do przodu, a ja potrzebuję podjąć decyzję w najbliższym czasie.

Prywatnie studiuję informatykę, jestem studentem 6 semestru. Przede mną sesja, a od września ostatni semestr i obrona pracy inżynierskiej i praktyki. Najbardziej kręci mnie programowanie gier komputerowych, ale niestety nie doszedłem jeszcze do takiego etapu, że robiłem coś samemu od zera. Aktualnie bazowałem na gotowcach, które przerabiałem na własne potrzeby.

Teraz najważniejsze dla mnie jest odbycie swoich pierwszych praktyk w branży IT i tu pojawia się problem. W którym kierunku pójść? Uczelnia otworzyła mi wiele dróg, ponieważ jestem na specjalizacji inżynieria oprogramowania i baz danych. Mieliśmy projektowanie systemów, diagramy UML, BPMN, zajęcia z inżynierii oprogramowania, baz danych (MySQL, Oracle, PL/SQL, na wykładzie o Microsoft SQL i T-SQL), programowanie obiektowe na którym wykonałem aplikację okienkową bazodanową w C# (wcześniej 2 semestry bawiliśmy się obiektowo C++ razem z OpenMP), a teraz projektowanie stron WWW (HTML 5, CSS 3, PHP), a na 7 semestrze będę miał prawdopodobnie hurtownie danych, programowanie aplikacji mobilnych i bezpieczeństwo systemów informatycznych.