Strasznie chaotycznie napisane pytanie, gdybyś nie napisał w tytule że chodzi Ci o Qt, to w życiu bym nie zgadł o czym piszesz...
Polecam zapoznać się z tematem: https://forum.pasja-informatyki.pl/192779/template-pytanie-na-forum
Aktualnie muszę napisać grę Chińczyk i myślałam, żeby robić to w C++ Bulider, ponieważ P. Zelent bardzo dobrze wytłumaczył tworzenie gry w tym środowisku.
Jego celem nie było zachęcenie do tworzenia gier w tym środowisku, a jedynie pokazanie niektórych funkcji tego środowiska, polecam przeczytać [dlaczego builder nie nadaje się do pisania gier] oraz [jak zacząć z gamedevem]
Tylko mam jedno pytanie, ponieważ na wszystkich filmach Pan Zelent tworzy grę dla jednego gracza, a ja chciałabym stworzyć dla czterech.
Zgubiłaś gdzieś pytanie, bo go nie ma w tym "akapicie"...
Odpowiadając ogólnie na twoje niezadane pytanie, to wystarczy przetrzymywać gdzieś wartości dla wszystkich graczy (tablice) i po zmianie tury aktualizować na odpowiednie
Wg. was, czy powinnam wybrać może inne środowisko, czy może macie jakieś wskazówki jak np. utworzyć graczy?
Grę możesz napisać wszędzie, w każdym środowisku. Dla chińczyka może to wyglądać mniej więcej tak:
class Player {
public:
int position; // pozycja gracza na planszy
... // inne pola specyficzne dla chińczyka, które musisz przetrzymywać oddzielnie dla każdego gracza
};
...
Player player[4]; // tworzysz 4 graczy
int player_turn = 0; // indeks gracza, który teraz powinien zagrać
int GetNextPlayerIndex() { // pobranie indeksu następnego gracza
return (player_turn + 1) % 4;
}
...
// zmiana gracza, początek nowej tury
...
player_turn = GetNextPlayerIndex();
labelCurrentPlayer.setText("Now is playing: Player " + std::to_string(player_turn));
// aktualizacja innych wartości na ekranie specjalnie dla tego gracza
player[player_turn].Play(); // wszystko co się dzieje jest robione w kontekście tego gracza
@update Odpowiadając na niezadane pytanie w treści:
Jak dodaje się zasoby(ilustracje) do programu w QtCreator?
To pisałem o tym przy okazji tutaj: http://szymonsiarkiewicz.pl/poradniki/goto/ustawianie-ikony/