• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Allegro 4.2 gra

Object Storage Arubacloud
0 głosów
147 wizyt
pytanie zadane 16 maja 2017 w C i C++ przez pimpek Użytkownik (680 p.)
Czesc!:)
mam ogromny problem, zrobilem sobie gierke w bibliotece ALLEGRO 4.2 . i problem jest nastepujacy :
Jest glowna pętla gry, w petli umieszam  instrukcje aby po wcisnieciu klawisza 'W' (if(key[KEY_W])) ma dodac do zmiennej x  jeden czyli (x+1).
Problem polega na tym ze jak wciskam to W to rzeczywiscie uruchamia sie ta instrukcja ALE zamiast dodac tylko jeden dodaje kilka lub kilkanascie jedynek tzn zalezy to od tego jak dlugo klawisz mam wcisniety. probowalem kombinowac z funkcja kbhit() lecz nic nie daje, probowalem kombinowac z funkcja clear_keybuf()  lecz takze lipa .
Nie mam pojecia jak sobie z tym poradzic.
Dziekuje za rady i Pozdrawiam.

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 16 maja 2017 przez Knayder Nałogowiec (37,640 p.)
bool pressed = false;
if(key[KEY_W] && pressed == false){
    pressed = true;
    x++;
}
else if(pressed)
    pressed = false;

Nie wiem czy w allegro istnieje funkcja odpowiedzialna za pojedyncze wciśnięcie, ale możesz zrobić to tak jak podałem wyżej.

komentarz 16 maja 2017 przez WilmaOlcho Obywatel (1,740 p.)

Niestety w Allegro takich rzeczy nie ma. Można pobawić się w ulepszenia i tworzyć własne funkcje obsługujące takie wyjątki, ale w surowym Allegro można to zrobić tak jak kolega wyżej, lub:

if (key[KEY_W]){
    while (key[KEY_W]);
    x++;
}

Ale wtedy musisz się liczyć z tym, że póki masz wciśnięty klawisz, nie wykona się nic innego.

U mnie z ulepszeniami wygląda to mniej więcej tak:

this->CurrentTickTime = std::chrono::system_clock::now();
this->elapsed_seconds = this->CurrentTickTime - this->LastTickTime;
if (this->elapsed_seconds.count()>=(double)10/1000){
    this->LastTickTime = std::chrono::system_clock::now();
    this->Flags->SetFlag("TICK");
}
if (this->Flags->CheckFlag("TICK")) {
    x=y=0;
    if (this->PlayerKey->IsRepresentationActive("WALK_UP")) this->y--;
    if (this->PlayerKey->IsRepresentationActive("WALK_DOWN")) this->y++;
    if (this->PlayerKey->IsRepresentationActive("WALK_RIGHT")) this->x++;
    if (this->PlayerKey->IsRepresentationActive("WALK_LEFT")) this->x--;
}

Gdzie klasa wskazywana przez PlayerKey posiada jeszcze metodę ReturnRepresentation(std::string KeyRepresentation), która po wywołaniu zeruje flagę przycisku we własnej tablicy po wywołaniu. A stan przycisków jest ustawiany przy każdym wywołaniu metody ScanKeys()

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 243 wizyt
pytanie zadane 30 czerwca 2016 w C i C++ przez Rubix Nowicjusz (200 p.)
0 głosów
3 odpowiedzi 1,024 wizyt
pytanie zadane 10 maja 2015 w C i C++ przez molaki Obywatel (1,700 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 1,013 wizyt
pytanie zadane 24 stycznia 2021 w C i C++ przez Capablanka Początkujący (320 p.)

92,570 zapytań

141,422 odpowiedzi

319,643 komentarzy

61,958 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...