1. Ogólnie trzeba się zastanowić czy na pewno chce to wszystko robić tylko na jakiś switchach, whilach itd.? Czy nie lepiej pójść w obiektowość, a wtedy zobaczysz ogólnie inny sposób zaprogramowania tego wszystkiego.
2. Warto pomyśleć przy takim projekcie o algorytmice i sztucznej inteligencji. Polecam spróbować pierw zaimplementować jakąś prostszą grę, np kółko i krzyżyk i użyć przy tym algorytm min_max.
3. Jeżeli jesteś zdecydowany aby iść w stronę gier, a nie tylko dodać "okienkowość" do swojego progamu to polecam Ci zacząć z Unreal Engine 4 (chyba, że chcesz przejść na c# to Unity), ostatnio stałem przed podobnym wyborem. Jeżeli nie chcesz iść w programowanie gier to zastanów sięczy warto dla takiego projektu uczyć się takich rzeczy ;) okienkowość to ostatnie odcinki drugiej serii o c++ Zelenta - nie mogę polecić, bo nie oglądałem, ale jak dotąd wsyzstkie jego produkje są na najwyższym poziomie ;)