• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

pisanie kodu w C++ , a szata graficzna

Object Storage Arubacloud
+1 głos
2,292 wizyt
pytanie zadane 12 maja 2017 w C i C++ przez TheGoldenJet Nowicjusz (130 p.)
Cześć skończyłem właśnie Liceum, mam dużo czasu wolnego chciałbym osiągnąć coś więcej z programowaniem niż to było w szkole. Chciałbym stworzyć prostą grę np. coś w stylu popularnej gry ''Miecze i Sandały''. Umiałbym to napisać w C++ i np. za pomocą liczb idziemy do sklepu czy walczymy z innymi ale jak połączyć takiego C++ z grafiką (jestem w tym kompletnie zielony) . Np jakaś mapa, widok bohatera.

Proszę o jakieś informacje na ten temat, wiążę przyszłość z informatyką ale niektórych rzeczy po prostu nie wiem.

 

Pozdrawiam :)

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 12 maja 2017 przez Marcin_N_97 Stary wyjadacz (10,290 p.)
1. Ogólnie trzeba się zastanowić czy na pewno chce to wszystko robić tylko na jakiś switchach, whilach itd.? Czy nie lepiej pójść w obiektowość, a wtedy zobaczysz ogólnie inny sposób zaprogramowania tego wszystkiego.

2. Warto pomyśleć przy takim projekcie o algorytmice i sztucznej inteligencji. Polecam spróbować pierw zaimplementować jakąś prostszą grę, np kółko i krzyżyk i użyć przy tym algorytm min_max.

3. Jeżeli jesteś zdecydowany aby iść w stronę gier, a nie tylko dodać "okienkowość" do swojego progamu to polecam Ci zacząć z Unreal Engine 4 (chyba, że chcesz przejść na c# to Unity), ostatnio stałem przed podobnym wyborem. Jeżeli nie chcesz iść w programowanie gier to zastanów sięczy warto dla takiego projektu uczyć się takich rzeczy ;) okienkowość to ostatnie odcinki drugiej serii o c++ Zelenta - nie mogę polecić, bo nie oglądałem, ale jak dotąd wsyzstkie jego produkje są na najwyższym poziomie ;)
komentarz 12 maja 2017 przez TheGoldenJet Nowicjusz (130 p.)