• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Nauka Programowania / tworzenie gier

Object Storage Arubacloud
0 głosów
445 wizyt
pytanie zadane 11 maja 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Chlebojad Nowicjusz (190 p.)
Witam, mam 16 lat i postanowiłem rozpocząć przygode z programowaniem.

Głównym czynnikiem dla którego zacząłem, to odwieczne marzenie o tworzeniu gier (albo udziale w tworzeniu gier).

Ostatnio zacząłem pisać gre tekstową (Dziękuje za świetne poradniki z C++) i chciałbym spytać, czy warto zacząć od tekstówki w konsoli, żeby się poduczyć, czy użyć jakiegoś programu do tworzenia gier np. GameMaker.

Chciałbym jeszcze zapytać, czy jestem w stanie coś osiągnąć bez szkoły czy studiów z programowania (jestem w tej dziedzinie samoukiem i jestem na innym kierunku nauki)
komentarz 11 maja 2017 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)

Chciałbym jeszcze zapytać, czy jestem w stanie coś osiągnąć bez szkoły czy studiów z programowania

To nie to forum. Pisz na forum wróżbity Macieja...

komentarz 12 maja 2017 przez Chlebojad Nowicjusz (190 p.)
Miałem na myśli, czy dam rade ew. znaleźć prace bez technika informatyka itp. Bo samemu napisać soft/gre to raczej oczywiste, że jak jesteś dobry to zarobisz.
komentarz 12 maja 2017 przez MisterVento3 Użytkownik (830 p.)
Myślę, że technik informatyk to podstawa.
komentarz 12 maja 2017 przez QizmoPL Stary wyjadacz (11,440 p.)

Żaden technik nie jest potrzebny, bez studiow, odpadaja odrazu wszystkie banki i wielkie firmy, ale male, poczatkowe firmy pewnie Cie zatrudnia, co do wypowiedzi jpacanowski, jezeli nic nie wnosisz do tematu, to zamilcz

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 11 maja 2017 przez MisterVento3 Użytkownik (830 p.)
Raczej w tej dziedzinie programowania, czy nawet samego programowania nie warto chodzić na jakieś specjalne studia, raczej starczy zwykły technik informatyk. Na studiach nic nowego się nie nauczysz w tym kierunku. Warto więc poświęcić trochę czasu na napisanie gry od podstaw lub nawet jakiegoś silnika(ja tak na przykład robię) i dostać się na praktyki do jakiejś firmy tworzącej gry i nabijać sobie doświadczenie które jest jednaj ważniejsze. Jeśli dobrze Ci pójdzie na praktykach w firmie, masz szansę nawet otrzymać ofertę pracy.
komentarz 12 maja 2017 przez niezalogowany
pisanie silnika to overkill, lepiej poświęcić ten czas na jakiegoś snake'a w czymś nisko poziomowym (SDL, SFML) i zacząć ogarniać dokładniej jakiś silnik bo tego się wymaga przy gamedevie (Unreal, Unity, CryEngine).

(Bardzo) Ogólna zasada działania silnika zazwyczaj jest do siebie podobna w każdym silniku, ogarnięcie jednego pozwala na szybką naukę (przynajmniej podstaw) drugiego, analogicznie jak w językach programowania i artykułach w stylu "X lang for Y lang programmers" ( https://github.com/golang/go/wiki/GoForCPPProgrammers )
komentarz 12 maja 2017 przez MisterVento3 Użytkownik (830 p.)
Oczywiście że na samym początku pisanie silnika to "samobójstwo". Chodziło mi raczej o to że jeśli ogarnia się język programowania w stopniu zaawansowanym, to warto napisać sobie jakieś API/framework/ tudzież własny silnik, żeby się non stop nie męczyć się z grami od podstaw, bo nie ma to większego sensu. Później na podstawie tego silnika może szukać praktyk, lub nawet pracy. Przy okazji poczyta trochę na temat działania silników, i będzie mniej więcej obeznany w tym temacie, co ułatwi mu zrozumienie innych silników, które są do siebie bardzo podobne.
komentarz 12 maja 2017 przez niezalogowany
Raczej nie chodziło mi o to, że to jest "samobójstwo" ("overkill" to nic innego jak "przesada"), tylko raczej pisanie silnika, aby nauczyć się pisać gry jest jak porywanie się na zabicie muchy przy użyciu armaty.

Do pisania gry nie musisz znać sztuczek stosowanych przy renderowaniu grafiki 3D, których znajomość jest konieczna przy pisaniu silnika... Do pisania gier potrzebna jest jednak nieco inna wiedza, niż do pisania silników (jakieś podstawy pisania gry od podstaw - t.j renderowania grafiki, fizyki - warto znać, ale wiedza zdobyta przy napisaniu czegoś prostego we wspomnianych wcześniej bibliotekach w zupełności powinna wystarczyć)
–1 głos
odpowiedź 11 maja 2017 przez Lu Kiss Dyskutant (7,600 p.)
tekst, rozumienie kodu i jego funkcjonowania, zastosowania i modyfikacji - to absolutna podstawa

jeśli poważnie o tym myślisz to daruj sobie jakieś makery

pomyśl sobie usiądziesz w studio przed maszyną, odpalasz soft i wielkie oczy - ale o co cho ?
komentarz 12 maja 2017 przez Chlebojad Nowicjusz (190 p.)
Dzięki, kontynnuje nauke, zrobie gre (może nawet wstawie ją do oceny), a dalej może pomyśle o zrobieniu silnika czy czegoś w tym rodzaju. Pozostaje jeszcze kwestia języka, ale zakładam że piszesz tym którym ci najłatwiej.
komentarz 12 maja 2017 przez QizmoPL Stary wyjadacz (11,440 p.)
nie w tym ktorym najlatwiej sie pisze, a tym ktory do tego jest, np java-android, assembler-os itd

Podobne pytania

0 głosów
3 odpowiedzi 293 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 267 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 733 wizyt
pytanie zadane 23 kwietnia 2017 w Nasze projekty przez Luryxyt Użytkownik (870 p.)

92,575 zapytań

141,424 odpowiedzi

319,649 komentarzy

61,960 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...