• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Nauka Programowania / tworzenie gier

Aruba Cloud VPS - 50% taniej przez 3 miesiące!
0 głosów
630 wizyt
pytanie zadane 11 maja 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Chlebojad Nowicjusz (190 p.)
Witam, mam 16 lat i postanowiłem rozpocząć przygode z programowaniem.

Głównym czynnikiem dla którego zacząłem, to odwieczne marzenie o tworzeniu gier (albo udziale w tworzeniu gier).

Ostatnio zacząłem pisać gre tekstową (Dziękuje za świetne poradniki z C++) i chciałbym spytać, czy warto zacząć od tekstówki w konsoli, żeby się poduczyć, czy użyć jakiegoś programu do tworzenia gier np. GameMaker.

Chciałbym jeszcze zapytać, czy jestem w stanie coś osiągnąć bez szkoły czy studiów z programowania (jestem w tej dziedzinie samoukiem i jestem na innym kierunku nauki)
komentarz 11 maja 2017 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)

Chciałbym jeszcze zapytać, czy jestem w stanie coś osiągnąć bez szkoły czy studiów z programowania

To nie to forum. Pisz na forum wróżbity Macieja...

komentarz 12 maja 2017 przez Chlebojad Nowicjusz (190 p.)
Miałem na myśli, czy dam rade ew. znaleźć prace bez technika informatyka itp. Bo samemu napisać soft/gre to raczej oczywiste, że jak jesteś dobry to zarobisz.
komentarz 12 maja 2017 przez MisterVento3 Użytkownik (830 p.)
Myślę, że technik informatyk to podstawa.
komentarz 12 maja 2017 przez QizmoPL Stary wyjadacz (11,440 p.)

Żaden technik nie jest potrzebny, bez studiow, odpadaja odrazu wszystkie banki i wielkie firmy, ale male, poczatkowe firmy pewnie Cie zatrudnia, co do wypowiedzi jpacanowski, jezeli nic nie wnosisz do tematu, to zamilcz

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 11 maja 2017 przez MisterVento3 Użytkownik (830 p.)
Raczej w tej dziedzinie programowania, czy nawet samego programowania nie warto chodzić na jakieś specjalne studia, raczej starczy zwykły technik informatyk. Na studiach nic nowego się nie nauczysz w tym kierunku. Warto więc poświęcić trochę czasu na napisanie gry od podstaw lub nawet jakiegoś silnika(ja tak na przykład robię) i dostać się na praktyki do jakiejś firmy tworzącej gry i nabijać sobie doświadczenie które jest jednaj ważniejsze. Jeśli dobrze Ci pójdzie na praktykach w firmie, masz szansę nawet otrzymać ofertę pracy.
komentarz 12 maja 2017 przez niezalogowany
pisanie silnika to overkill, lepiej poświęcić ten czas na jakiegoś snake'a w czymś nisko poziomowym (SDL, SFML) i zacząć ogarniać dokładniej jakiś silnik bo tego się wymaga przy gamedevie (Unreal, Unity, CryEngine).

(Bardzo) Ogólna zasada działania silnika zazwyczaj jest do siebie podobna w każdym silniku, ogarnięcie jednego pozwala na szybką naukę (przynajmniej podstaw) drugiego, analogicznie jak w językach programowania i artykułach w stylu "X lang for Y lang programmers" ( https://github.com/golang/go/wiki/GoForCPPProgrammers )
komentarz 12 maja 2017 przez MisterVento3 Użytkownik (830 p.)
Oczywiście że na samym początku pisanie silnika to "samobójstwo". Chodziło mi raczej o to że jeśli ogarnia się język programowania w stopniu zaawansowanym, to warto napisać sobie jakieś API/framework/ tudzież własny silnik, żeby się non stop nie męczyć się z grami od podstaw, bo nie ma to większego sensu. Później na podstawie tego silnika może szukać praktyk, lub nawet pracy. Przy okazji poczyta trochę na temat działania silników, i będzie mniej więcej obeznany w tym temacie, co ułatwi mu zrozumienie innych silników, które są do siebie bardzo podobne.
komentarz 12 maja 2017 przez niezalogowany
Raczej nie chodziło mi o to, że to jest "samobójstwo" ("overkill" to nic innego jak "przesada"), tylko raczej pisanie silnika, aby nauczyć się pisać gry jest jak porywanie się na zabicie muchy przy użyciu armaty.

Do pisania gry nie musisz znać sztuczek stosowanych przy renderowaniu grafiki 3D, których znajomość jest konieczna przy pisaniu silnika... Do pisania gier potrzebna jest jednak nieco inna wiedza, niż do pisania silników (jakieś podstawy pisania gry od podstaw - t.j renderowania grafiki, fizyki - warto znać, ale wiedza zdobyta przy napisaniu czegoś prostego we wspomnianych wcześniej bibliotekach w zupełności powinna wystarczyć)
–1 głos
odpowiedź 11 maja 2017 przez Lu Kiss Dyskutant (7,600 p.)
tekst, rozumienie kodu i jego funkcjonowania, zastosowania i modyfikacji - to absolutna podstawa

jeśli poważnie o tym myślisz to daruj sobie jakieś makery

pomyśl sobie usiądziesz w studio przed maszyną, odpalasz soft i wielkie oczy - ale o co cho ?
komentarz 12 maja 2017 przez Chlebojad Nowicjusz (190 p.)
Dzięki, kontynnuje nauke, zrobie gre (może nawet wstawie ją do oceny), a dalej może pomyśle o zrobieniu silnika czy czegoś w tym rodzaju. Pozostaje jeszcze kwestia języka, ale zakładam że piszesz tym którym ci najłatwiej.
komentarz 12 maja 2017 przez QizmoPL Stary wyjadacz (11,440 p.)
nie w tym ktorym najlatwiej sie pisze, a tym ktory do tego jest, np java-android, assembler-os itd

Podobne pytania

0 głosów
3 odpowiedzi 349 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 393 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 952 wizyt
pytanie zadane 23 kwietnia 2017 w Nasze projekty przez Luryxyt Użytkownik (870 p.)

93,173 zapytań

142,184 odpowiedzi

321,967 komentarzy

62,502 pasjonatów

Advent of Code 2024

Top 15 użytkowników

  1. 1157p. - dia-Chann
  2. 1139p. - Łukasz Piwowar
  3. 1131p. - CC PL
  4. 1126p. - Łukasz Eckert
  5. 1118p. - Tomasz Bielak
  6. 1104p. - Michal Drewniak
  7. 1083p. - Marcin Putra
  8. 1078p. - rucin93
  9. 1071p. - rafalszastok
  10. 1054p. - Adrian Wieprzkowicz
  11. 1047p. - Piotr Aleksandrowicz
  12. 1037p. - Michał Telesz
  13. 1005p. - ssynowiec
  14. 992p. - Dominik Łempicki (kapitan)
  15. 968p. - Anonim 3619784
Szczegóły i pełne wyniki

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

Wprowadzenie do ITsec, tom 1 Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać dwa tomy książek o ITsec pt. "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy aż 15% zniżki! Dziękujemy ekipie Sekuraka za fajny rabat dla naszej Społeczności!

...