• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Chęć stworzenia własnej gry.

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
577 wizyt
pytanie zadane 7 maja 2017 w Inne języki przez bicnet Gaduła (4,800 p.)

Witam,

chciałbym stworzyć własną grę 3D , polegałaby na chodzeniu po szkole i wchodząc do klas należałoby bić się z potworami. Miałoby się własnego bohatera , którego by ulepszało się (przedmioty etc). Jestem w tym zielony, ale zdaje sobie sprawę, że zajmie to bardzo dużo czasu. Pytanie do Was-jakiego języka programowania naukę zacząć , żeby  z tego skorzystać przy realizowaniu projektu oraz jakiego programu graficznego użyć. Tak na koniec pragnę jeszcze zaznaczyć, że zdaję sobie sprawę , że to nie zajmie mi 3 dni :)

Proszę i oczekuję sensownych odpowiedzi z argumentami :)

Pozdrawiam i dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi :)

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 7 maja 2017 przez Michał Gibas Pasjonat (19,630 p.)
Polecam zacząć od C++ - wiodącego języka w gamedevie, później jak chcesz możesz się przerzucić na jakiś inny język (z łatwością opanujesz inne języki jeśli będziesz znał c++). Następnie, nie tak ostro od razu w 3D. Na początek polecam poznać jakieś biblioteki graficzne do 2D np. SDL albo SFML. Poźniej jak już wykonasz kilka projektów w 2D to ucz się np. OpenGL'a (więcej pracy ale więcej nabytego doświadczenia i umiejętności) albo zacznij z jakimś enginem (pójście na łatwizne) np. UnrealEngine, Unity, CryEngine, Irrlicht lub Ogre. To tak w dużym skrócie ;) Przed tobą jeszcze kilka ładnych lat nauki.

Pozdrawiam!
komentarz 7 maja 2017 przez bicnet Gaduła (4,800 p.)
Dziękuję za odpowiedź. Jak pan sądzi, lepiej nauczyć bardzo dobrze c++ czy uczyć się i pracować nad projektem na bieżąco?
komentarz 7 maja 2017 przez Michał Gibas Pasjonat (19,630 p.)
Ucz się C++ i rób związane z nim projekty. Rób je z wykorzystaniem tego co wiesz na danym etapie nauki.
komentarz 7 maja 2017 przez bicnet Gaduła (4,800 p.)

A da się coś ciekawszego robić niż bawić się w konsoli ? smiley

komentarz 7 maja 2017 przez QizmoPL Stary wyjadacz (11,440 p.)
Ja bym kierowal sie w strone C#, twoim glownym planem jest zrobienie gry, wiec masz do wyboru unity lub ue4, unity jest prostszy wiec zapewne go wybierzesz, pisze sie w nim w c# wiec wybor jest prosty, C#
komentarz 7 maja 2017 przez Michał Gibas Pasjonat (19,630 p.)
Konsola jest dobra na początek. Dopóki nie nauczysz się podejścia obiektowego i podstaw STLa to pracuj w konsoli.
komentarz 7 maja 2017 przez QizmoPL Stary wyjadacz (11,440 p.)
Po co ma sie uczyc c++, jezeli jego glownym zalozeniem jest zrobienie gry?
komentarz 7 maja 2017 przez Michał Gibas Pasjonat (19,630 p.)
Bo w zrobieniu gry pomoże mu znajomość podejścia obiektowego i wielu innych elementów językowych C++ z których czerpią inne języki. Jak mówiłem wcześniej, jeśli będzie znał C++ to poradzi sobie z wszystkimi innymi czyli np. z C#
4
komentarz 7 maja 2017 przez imklau Nałogowiec (42,090 p.)
tzn kolejna osoba polecająca za Zelentem C++ przed innym językiem?
trochę czasu musiałby na naukę C++ poświęcić, tylko po to żeby trochę łatwiej mu było z kolejnym językiem?
moim zdaniem nie ma sensu, skoro i tak nie będzie wykorzystywał C++ w przyszłości ;)
komentarz 7 maja 2017 przez QizmoPL Stary wyjadacz (11,440 p.)

Mam te same zdanie co Noemi, jak chce uczyc sie innych jezykow inech uczy sie angielskiego, stwierdzenie, ze c++ jest podstawa, bo czerpia z niego inne jezyki bylo juz tyle razy walkowane, ze teraz nie wiem czy nie jest to troche sciema

+1 głos
odpowiedź 7 maja 2017 przez marcin99b Szeryf (82,960 p.)
Ogarnij sobie podstawy kilku języków.
Wybierz ten w którym pisze ci sie najlepiej i znajdź jakiś silnik do niego.
W grach (w większości popularnych gier) używa się c++, bo jest on po prostu wydajny, jednak wątpię żeby twoja gra wymagała aż takiej wydajności.
Dlaczego? Ponieważ piszesz ją sam, nie napiszesz czegoś tak ogromnego jak te korporacje, które z tego żyją, u ciebie problemy z wydajnością można spokojnie rozwiązać lepszą jakością kodu.
Dość przyjemnym językiem jest C#, nie polecałbym go do pisania gier, bardziej do jakichś aplikacji czy stron internetowych (backend), jednak można tworzyć w nim gry, na silniku Unity3D, który też jest dość prosty w obsłudze. Wiele, jeśli nie większość, prostych i małych gier jest w nim tworzonych.

Jeśli spodoba ci się inny język, np Java, nic nie stoi na przeszkodzie aby stworzyć w tym gre.
W przypadku Javy polecałbym pisanie pod androida, bo to na nim ma ona największą wydajność, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, w napisaniu programu pod inne urządzenie.
Racja, Java nie jest tak wydajna, ale miej na względzie to, że sam nie stworzysz nic potężnego, a przynajmniej na początku swojej kariery, kiedy będziesz na bardziej zaawansowanym poziomie, pewnie zaczniesz się zastanawiać w jaki sposób poprawić wydajność.
Jeśli znasz jakikolwiek język obiektowy, to nauka innego języka obiektowego jest bardzo prosta, więc przejście z języka A na język B nie powinno być żadnym problemem. Teraz większość języków programowania, to języki obiektowe.
–8 głosów
odpowiedź 7 maja 2017 przez Maciejf Początkujący (470 p.)

Sprawa wydaje się prosta ...

Kupujesz może już nie najnowszy ale dalej jeden z wiodących enginów, CryEngine 3 do zastosowań komercyjnych za 1,2 miliona dolarów. Włączasz tutoriale na YT jak przy pomocy tego silnika robili mapy. No i jedziesz z tematem.

Pozdro

6
komentarz 7 maja 2017 przez Boshi VIP (100,240 p.)
Po co pisać takie głupoty?
komentarz 7 maja 2017 przez Maciejf Początkujący (470 p.)
Bo jak ktoś chce stworzyć grę 3D bez znajomości języka programowania, bez programów i w pojedynkę. To post powinien sie znaleźć w dziale prima aprilis.
komentarz 7 maja 2017 przez bicnet Gaduła (4,800 p.)
Zgadza się , jestem zielony w tym ale nikt nie jest dobry w czymś od razu, chcę się nauczyć pierwsze, żeby później zrealizować projekt.
1
komentarz 7 maja 2017 przez Boshi VIP (100,240 p.)

 Maciejf  to tak dla twojej wiadomości.. kolega stworzył podobną grę (tylko bez walki) a różnego rodzaju qestami (też po szkole) jako projekt pracy inż. Zajeło mu to od zera jakieś 2 miesiące w Unity. Także skończ pieprzyć mongolskie teorie. 

Taki projekt jaki tu autor przedstawia można zrobić w 3-4 miesiące od 0... ze swoimi teksturami i grafikami ;]

komentarz 7 maja 2017 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
Z tego co widzę to CryEngine jest darmowy i open source: https://github.com/CRYTEK/CRYENGINE A zastosowanie komercyjne $9.90 miesięcznie: https://www.cryengine.com/get-cryengine/subscription

Podobne pytania

0 głosów
4 odpowiedzi 316 wizyt
pytanie zadane 18 lipca 2019 w C i C++ przez Szczurzyca Nowicjusz (170 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 297 wizyt

92,965 zapytań

141,930 odpowiedzi

321,163 komentarzy

62,299 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Wprowadzenie do ITsec, tom 2

Można już zamawiać tom 2 książki "Wprowadzenie do bezpieczeństwa IT" - będzie to około 650 stron wiedzy o ITsec (17 rozdziałów, 14 autorów, kolorowy druk).

Planowana premiera: 30.09.2024, zaś planowana wysyłka nastąpi w drugim tygodniu października 2024.

Warto preorderować, tym bardziej, iż mamy dla Was kod: pasja (użyjcie go w koszyku), dzięki któremu uzyskamy dodatkowe 15% zniżki! Dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za kod dla naszej Społeczności!

...