• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Chęć stworzenia własnej gry.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
463 wizyt
pytanie zadane 7 maja 2017 w Inne języki przez bicnet Gaduła (4,800 p.)

Witam,

chciałbym stworzyć własną grę 3D , polegałaby na chodzeniu po szkole i wchodząc do klas należałoby bić się z potworami. Miałoby się własnego bohatera , którego by ulepszało się (przedmioty etc). Jestem w tym zielony, ale zdaje sobie sprawę, że zajmie to bardzo dużo czasu. Pytanie do Was-jakiego języka programowania naukę zacząć , żeby  z tego skorzystać przy realizowaniu projektu oraz jakiego programu graficznego użyć. Tak na koniec pragnę jeszcze zaznaczyć, że zdaję sobie sprawę , że to nie zajmie mi 3 dni :)

Proszę i oczekuję sensownych odpowiedzi z argumentami :)

Pozdrawiam i dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi :)

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 7 maja 2017 przez Michał Gibas Pasjonat (19,610 p.)
Polecam zacząć od C++ - wiodącego języka w gamedevie, później jak chcesz możesz się przerzucić na jakiś inny język (z łatwością opanujesz inne języki jeśli będziesz znał c++). Następnie, nie tak ostro od razu w 3D. Na początek polecam poznać jakieś biblioteki graficzne do 2D np. SDL albo SFML. Poźniej jak już wykonasz kilka projektów w 2D to ucz się np. OpenGL'a (więcej pracy ale więcej nabytego doświadczenia i umiejętności) albo zacznij z jakimś enginem (pójście na łatwizne) np. UnrealEngine, Unity, CryEngine, Irrlicht lub Ogre. To tak w dużym skrócie ;) Przed tobą jeszcze kilka ładnych lat nauki.

Pozdrawiam!
komentarz 7 maja 2017 przez bicnet Gaduła (4,800 p.)
Dziękuję za odpowiedź. Jak pan sądzi, lepiej nauczyć bardzo dobrze c++ czy uczyć się i pracować nad projektem na bieżąco?
komentarz 7 maja 2017 przez Michał Gibas Pasjonat (19,610 p.)
Ucz się C++ i rób związane z nim projekty. Rób je z wykorzystaniem tego co wiesz na danym etapie nauki.
komentarz 7 maja 2017 przez bicnet Gaduła (4,800 p.)

A da się coś ciekawszego robić niż bawić się w konsoli ? smiley

komentarz 7 maja 2017 przez QizmoPL Stary wyjadacz (11,440 p.)
Ja bym kierowal sie w strone C#, twoim glownym planem jest zrobienie gry, wiec masz do wyboru unity lub ue4, unity jest prostszy wiec zapewne go wybierzesz, pisze sie w nim w c# wiec wybor jest prosty, C#
komentarz 7 maja 2017 przez Michał Gibas Pasjonat (19,610 p.)
Konsola jest dobra na początek. Dopóki nie nauczysz się podejścia obiektowego i podstaw STLa to pracuj w konsoli.
komentarz 7 maja 2017 przez QizmoPL Stary wyjadacz (11,440 p.)
Po co ma sie uczyc c++, jezeli jego glownym zalozeniem jest zrobienie gry?
komentarz 7 maja 2017 przez Michał Gibas Pasjonat (19,610 p.)
Bo w zrobieniu gry pomoże mu znajomość podejścia obiektowego i wielu innych elementów językowych C++ z których czerpią inne języki. Jak mówiłem wcześniej, jeśli będzie znał C++ to poradzi sobie z wszystkimi innymi czyli np. z C#
4
komentarz 7 maja 2017 przez imklau Nałogowiec (42,090 p.)
tzn kolejna osoba polecająca za Zelentem C++ przed innym językiem?
trochę czasu musiałby na naukę C++ poświęcić, tylko po to żeby trochę łatwiej mu było z kolejnym językiem?
moim zdaniem nie ma sensu, skoro i tak nie będzie wykorzystywał C++ w przyszłości ;)
komentarz 7 maja 2017 przez QizmoPL Stary wyjadacz (11,440 p.)

Mam te same zdanie co Noemi, jak chce uczyc sie innych jezykow inech uczy sie angielskiego, stwierdzenie, ze c++ jest podstawa, bo czerpia z niego inne jezyki bylo juz tyle razy walkowane, ze teraz nie wiem czy nie jest to troche sciema

+1 głos
odpowiedź 7 maja 2017 przez marcin99b Szeryf (82,080 p.)
Ogarnij sobie podstawy kilku języków.
Wybierz ten w którym pisze ci sie najlepiej i znajdź jakiś silnik do niego.
W grach (w większości popularnych gier) używa się c++, bo jest on po prostu wydajny, jednak wątpię żeby twoja gra wymagała aż takiej wydajności.
Dlaczego? Ponieważ piszesz ją sam, nie napiszesz czegoś tak ogromnego jak te korporacje, które z tego żyją, u ciebie problemy z wydajnością można spokojnie rozwiązać lepszą jakością kodu.
Dość przyjemnym językiem jest C#, nie polecałbym go do pisania gier, bardziej do jakichś aplikacji czy stron internetowych (backend), jednak można tworzyć w nim gry, na silniku Unity3D, który też jest dość prosty w obsłudze. Wiele, jeśli nie większość, prostych i małych gier jest w nim tworzonych.

Jeśli spodoba ci się inny język, np Java, nic nie stoi na przeszkodzie aby stworzyć w tym gre.
W przypadku Javy polecałbym pisanie pod androida, bo to na nim ma ona największą wydajność, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, w napisaniu programu pod inne urządzenie.
Racja, Java nie jest tak wydajna, ale miej na względzie to, że sam nie stworzysz nic potężnego, a przynajmniej na początku swojej kariery, kiedy będziesz na bardziej zaawansowanym poziomie, pewnie zaczniesz się zastanawiać w jaki sposób poprawić wydajność.
Jeśli znasz jakikolwiek język obiektowy, to nauka innego języka obiektowego jest bardzo prosta, więc przejście z języka A na język B nie powinno być żadnym problemem. Teraz większość języków programowania, to języki obiektowe.
–8 głosów
odpowiedź 7 maja 2017 przez Maciejf Początkujący (470 p.)

Sprawa wydaje się prosta ...

Kupujesz może już nie najnowszy ale dalej jeden z wiodących enginów, CryEngine 3 do zastosowań komercyjnych za 1,2 miliona dolarów. Włączasz tutoriale na YT jak przy pomocy tego silnika robili mapy. No i jedziesz z tematem.

Pozdro

6
komentarz 7 maja 2017 przez Boshi VIP (100,240 p.)
Po co pisać takie głupoty?
komentarz 7 maja 2017 przez Maciejf Początkujący (470 p.)
Bo jak ktoś chce stworzyć grę 3D bez znajomości języka programowania, bez programów i w pojedynkę. To post powinien sie znaleźć w dziale prima aprilis.
komentarz 7 maja 2017 przez bicnet Gaduła (4,800 p.)
Zgadza się , jestem zielony w tym ale nikt nie jest dobry w czymś od razu, chcę się nauczyć pierwsze, żeby później zrealizować projekt.
1
komentarz 7 maja 2017 przez Boshi VIP (100,240 p.)

 Maciejf  to tak dla twojej wiadomości.. kolega stworzył podobną grę (tylko bez walki) a różnego rodzaju qestami (też po szkole) jako projekt pracy inż. Zajeło mu to od zera jakieś 2 miesiące w Unity. Także skończ pieprzyć mongolskie teorie. 

Taki projekt jaki tu autor przedstawia można zrobić w 3-4 miesiące od 0... ze swoimi teksturami i grafikami ;]

komentarz 7 maja 2017 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
Z tego co widzę to CryEngine jest darmowy i open source: https://github.com/CRYTEK/CRYENGINE A zastosowanie komercyjne $9.90 miesięcznie: https://www.cryengine.com/get-cryengine/subscription

Podobne pytania

0 głosów
4 odpowiedzi 287 wizyt
pytanie zadane 18 lipca 2019 w C i C++ przez Szczurzyca Nowicjusz (170 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 282 wizyt

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,557 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...