Ogarnij sobie podstawy kilku języków.
Wybierz ten w którym pisze ci sie najlepiej i znajdź jakiś silnik do niego.
W grach (w większości popularnych gier) używa się c++, bo jest on po prostu wydajny, jednak wątpię żeby twoja gra wymagała aż takiej wydajności.
Dlaczego? Ponieważ piszesz ją sam, nie napiszesz czegoś tak ogromnego jak te korporacje, które z tego żyją, u ciebie problemy z wydajnością można spokojnie rozwiązać lepszą jakością kodu.
Dość przyjemnym językiem jest C#, nie polecałbym go do pisania gier, bardziej do jakichś aplikacji czy stron internetowych (backend), jednak można tworzyć w nim gry, na silniku Unity3D, który też jest dość prosty w obsłudze. Wiele, jeśli nie większość, prostych i małych gier jest w nim tworzonych.
Jeśli spodoba ci się inny język, np Java, nic nie stoi na przeszkodzie aby stworzyć w tym gre.
W przypadku Javy polecałbym pisanie pod androida, bo to na nim ma ona największą wydajność, jednak nic nie stoi na przeszkodzie, w napisaniu programu pod inne urządzenie.
Racja, Java nie jest tak wydajna, ale miej na względzie to, że sam nie stworzysz nic potężnego, a przynajmniej na początku swojej kariery, kiedy będziesz na bardziej zaawansowanym poziomie, pewnie zaczniesz się zastanawiać w jaki sposób poprawić wydajność.
Jeśli znasz jakikolwiek język obiektowy, to nauka innego języka obiektowego jest bardzo prosta, więc przejście z języka A na język B nie powinno być żadnym problemem. Teraz większość języków programowania, to języki obiektowe.