• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

przekazanie wartości do obiektu C++

Object Storage Arubacloud
0 głosów
415 wizyt
pytanie zadane 6 maja 2017 w C i C++ przez Programeł Gaduła (3,500 p.)
Witam

Jestem ciekaw jak przekazać jakąś wartość do obiektu, np: jeśli będzie jakiś obiekt który jeszcze nie ma zainicjalizowanych składowych (prywatnych) i chciałbym je zainicjaliozwać podczas działania programu (np: Wyswietli sie napis "Wpisz nazwe: " i mamy możliwość ją wpisać).

Mam nadzieje że dobrze opisałem mój mini problem. Za wszelką pomoc dzięki :P

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 6 maja 2017 przez Evelek Nałogowiec (28,960 p.)
edycja 6 maja 2017 przez Evelek
 
Najlepsza

Krótki przykład:

#include <iostream>
using namespace std;

class Klasa {
private:
	int wiek;
public:
	Klasa(int wiek = 0) {}

	void ustaw_wiek() {
		cout << "Podaj wiek: ";
		cin >> wiek;
		while (cin.get() != '\n')
			continue;
	}

	void pokaz_wiek() const {
		cout << "Wiek to: " << wiek << '\n';
	}
};

int main() {
	Klasa obiekt1;
	obiekt1.ustaw_wiek();
	obiekt1.pokaz_wiek();
	cin.get();
}

 

komentarz 6 maja 2017 przez Programeł Gaduła (3,500 p.)
Ok wielkie dzięki

o to mi właśnie chodziło ;)
komentarz 6 maja 2017 przez Wiciorny Ekspert (270,110 p.)
też zamiast użyć metody, możesz bezpośrednio w konstruktorze nadać pewne wartości, czy domyślne, czy też ulegające zmianie.
+1 głos
odpowiedź 6 maja 2017 przez Dexterim Dyskutant (8,370 p.)
Jeśli mam na myśli to samo co Ty to wystarczy stworzyć metodę w klasie która będzie ustawiała daną zmienną i po prostu ja wywołać
komentarz 6 maja 2017 przez Programeł Gaduła (3,500 p.)
Jak sie wywołuje konstruktor to go inicjalizuje sam programista a ja chce aby ktoś inny mógł wpisać co chce np: zamiast nazwy "Pies" to ktoś inny wpisze sobie "Kot" itp. I to wszystko podczas działania programu.
komentarz 6 maja 2017 przez Dexterim Dyskutant (8,370 p.)
Możesz to zrobić na dwa sposoby

1. W konstruktorze

2. Stworzyć metode którą wywołasz po utworzeniu klasy z niezainicjowanymi zmiennymi

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 211 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 230 wizyt
pytanie zadane 26 października 2016 w C i C++ przez Pac Plus Mądrala (5,560 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 122 wizyt
pytanie zadane 6 maja 2020 w JavaScript przez poldeeek Mądrala (5,980 p.)

92,572 zapytań

141,422 odpowiedzi

319,644 komentarzy

61,959 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...