• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Tower Defense

Object Storage Arubacloud
+1 głos
434 wizyt
pytanie zadane 6 maja 2017 w Nasze projekty przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)
edycja 6 maja 2017 przez Munvik
Wrzuciłem folder z grą na hosta (75 MB) z moim zakończonym projektem.

Grę zrobiłem przy pomocy SFML

http://www32.zippyshare.com/v/qfPN2hFV/file.html

GIT : https://github.com/Munvik/Tower-Defense

Może ktoś oceni ? Może propozycje jakieś ?

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 6 maja 2017 przez draghan VIP (106,230 p.)
edycja 6 maja 2017 przez draghan
Gratuluję ukończonego projektu. :)

Kodu ni ma, bieda. Buildu na Linuksy ni ma, bieda.
Za to są ładne teksturki (oprócz tych okropnych gradientów) i spokojna muzyczka, to na plus. Sam wszystko tworzyłeś?
Nie ma żadnej sekcji "Help", dla kogoś kto nie grał w takie gierki byłoby jak znalazł (np. dla mnie).
Zdecydowanie poprawiłbym interfejs. Elementy, które można kliknąć, powinny się jakoś wyróżniać, np. przez subtelne podświetlenie po najechaniu kursorem. Bardzo często w ogóle bugowało się coś i nie mogłem kliknąć nic (za pierwszym odpaleniem tak się stało - patrzę: idą ludziki do mojej twierdzy, a ja nie wiem czy mam je klikać, czy twierdzę, czy drogę, czy wieżyczki do kupienia... tylko że gra nie reagowała na nic).
Opcja "sell" w ogóle mi nie działa, nie wiem czy może trzeba spełnić jakieś warunki, żeby to działało?
Czerwony kolor czcionki przy opisach wież jest strasznie mylący, sugeruje że czegoś nie można wybudować (co w połączeniu z zabugowanym klikaniem psuje całą ewentualną frajdę z gry).
Zużycie procesora też raczej do poprawy - tak prosta gierka i absorbuje cały czas praktycznie na 100% jeden rdzeń mojego procka.
Jeszcze z kwestii czysto technicznych: przydałoby się jakieś automatyczne wykrywanie rozdzielczości i dopasowanie rozmiaru okna.

Chyba tyle ode mnie na razie.
komentarz 6 maja 2017 przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)

Kod mam rozumieć wrzucić na GitHub a builda na Linuksa nie wiem jak zrobić.

Większość tekstur znalezłem w Googlach, tak samo jak muzyka. Poza tym wszystko sam.

Co do sekcji help to z pewnością się pojawi, ale z tym bugiem to nie mam pojęcia co poszło nie tak surprise

Tak samo sell u mnie normalnie działa no i faktycznie ten procesor, trzeba pokombinować.

Dzięki za "Test" no i za tak obszerną ocene yes

komentarz 6 maja 2017 przez draghan VIP (106,230 p.)

Większość tekstur znalezłem w Googlach, tak samo jak muzyka

Dzięki, muzyka jest wrzucona z Dark Souls'ów i Dying Light'a, pozdrawiam

Czyli pewnie nie masz praw do ich wykorzystania we własnym dziele.

Kod mam rozumieć wrzucić na GitHub a builda na Linuksa nie wiem jak zrobić.

GH byłby w porządku. Build na Linuksa najłatwiej zrobić, kompilując Twoje źródła na Linuksie. Jeśli nie używałeś nic specyficznego dla Windows, ma się rozumieć.

ale z tym bugiem to nie mam pojęcia co poszło nie tak

No ja Ci nie powiem - wszystko co mogę to tylko opisać objawy.

 

 

komentarz 23 czerwca 2017 przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)

Jeszcze z kwestii czysto technicznych: przydałoby się jakieś automatyczne wykrywanie rozdzielczości i dopasowanie rozmiaru okna.

Możesz napisać coś więcej o tym ?

komentarz 24 czerwca 2017 przez draghan VIP (106,230 p.)
Nie wiem, czego więcej oczekujesz żebym napisał. Miałeś ustawioną na sztywno pewną rozdzielczość, a nie wszystkie ekrany mogą ją wspierać.
komentarz 24 czerwca 2017 przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)
Czyli dopasowanie rozmiaru ekranu niesie też ze sobą konieczność przeskalowania wszystkich obiektów w grze ?
komentarz 24 czerwca 2017 przez draghan VIP (106,230 p.)
O ile dobrze pamiętam, miałeś na sztywno ustawiony obszar planszy i menu z boku, czyli nie można było przesuwać mapki? Jeśli tak, to znaczy że skalowanie byłoby tu odpowiednie.
komentarz 24 czerwca 2017 przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)
Ok a jak ustawić nie na sztywno ? Chodzi o to, żeby mapka zajmowała 80% długości rozmiaru okna i 90% wysokości rozmiaru okna ? To znaczy, że nie jest na sztywno ?
komentarz 24 czerwca 2017 przez draghan VIP (106,230 p.)
Pytanie tylko, czy Ty chcesz mieć widok na całą mapę czy pozwolisz na jej przesuwanie?
komentarz 25 czerwca 2017 przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)
Widok na całą mapę
+1 głos
odpowiedź 6 maja 2017 przez KubenQPL Maniak (62,820 p.)
Całkiem przyjemna gierka, ale tak jak powiedział draghan zużycie procesora duże ( przydałoby się ograniczenie FPS, ja miałem jakieś 3000-4000, co jest raczej nie potrzebne, wystarczy 60-120 ). I muzyka raczej też nie jest na licencji Creative Commons bo kojarzę ten soundtrack, chyba z Mr. Robot'a?
No i również gratuluję ukończenia gry :)
komentarz 6 maja 2017 przez Munvik Dyskutant (9,350 p.)
Dzięki, muzyka jest wrzucona z Dark Souls'ów i Dying Light'a, pozdrawiam

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 248 wizyt
pytanie zadane 19 czerwca 2017 w Nasze projekty przez DaroN2391 Początkujący (380 p.)
+2 głosów
0 odpowiedzi 613 wizyt
pytanie zadane 5 października 2017 w Nasze projekty przez L33TT12 Gaduła (3,950 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 305 wizyt
pytanie zadane 2 października 2017 w C i C++ przez L33TT12 Gaduła (3,950 p.)

92,543 zapytań

141,385 odpowiedzi

319,491 komentarzy

61,929 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...