• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Windows Server + Ubuntu + Windows 7 na dysku zewnętrznym

Object Storage Arubacloud
0 głosów
349 wizyt
pytanie zadane 2 maja 2017 w Systemy operacyjne, programy przez queque Nowicjusz (120 p.)
Tak jak w tytule. Na laptopie mam zainstalowany Windows 10. Zakupiłem do niego dysk zewnętrzny na USB, na którym chciałbym zainstalować Windows Server, Windows 7, Ubuntu oraz zostawić część miejsca a jako dodatkowa partycja do zainstalowanego na dysku wewnętrznym Windows 10. Jestem dość zielony w tym temacie i nie wiem zbytnio jak się do tego zabrać, szukałem trochę poradników, ale nie znalazłem odpowiedniego.

P.S Wiem co to wirtualna maszyna, chcę mieć je normalnie zainstalowane na dysku.
komentarz 2 maja 2017 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)

Możesz mi wytłumaczyć jaki jest sens trzymania takiej rodzinki na dysku zewnętrznym, a w szczególności Windows Server surprise

komentarz 2 maja 2017 przez queque Nowicjusz (120 p.)
Przeglądałem podstawę profilu, na który się wybieram i fajnie byłoby się trochę z tym zapoznać
komentarz 2 maja 2017 przez Ehlert Ekspert (212,670 p.)
Tylko wirtualizacja. Równie dobrze pliki VDI możesz trzymać na dysku zewnętrznym.

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 2 maja 2017 przez niezalogowany
Da się, instalacja wygląda tak samo, jak na wewnętrznym dysku. Zwyczajnie podczas instalacji wybierasz partycje na dysku zewnętrznym. GRUBa też zainstaluj na zewnętrznym HDD (wtedy po odpięciu go wystartuje Windows 10 z wewnętrznego dysku). Musisz zmienić też priorytet bootowania i ustawić najwyższy dla dysku zewnętrznego.

Pamiętaj, że systemy nie są tak samo przenośne, jak dysk i próba uruchomienia ich na innym hardware najprawdopodobniej skończy się komunikatem kernel panic lub bsodem. (-:
0 głosów
odpowiedź 2 maja 2017 przez niezalogowany