Nie ma żadnych standardów jeśli chodzi o kwalifikacje pracowników. Zazwyczaj przedstawia się to tak, że firma szuka pracownika na konkretne stanowisko i w ogłoszeniach zawierają informacje o wymaganych kompetencjach potencjalnego kandydata. W większości firm, po wstępnym przebraniu pracowników niektórzy dostają zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną, po której finalnie podejmowana jest decyzja o zatrudnieniu kandydata. Jeśli chodzi o szczegóły, to pracodawcy (szczególnie w gałęziach IT) nie przykładają aż tak dużej wagi do doświadczenia, co do umiejętności. Zdarza się też często, że przymykane jest oko na niektóre wymogi, jeśli kandydat potrafi się prezentuje dobrze z innych stron. A jeśli chodzi o stanowisko juniora, wygląda to tak, że firma pozwala Ci się uczyć od pracowników z wyższymi kompetencjami, zapoznawać się ze środowiskiem pracy i finalnie awansować na wyższe szczeble, dostając tym samym więcej obowiązków.