• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

[UPDATE] Feed The Bob - nowa gra HTML5 od PiGames

VPS Starter Arubacloud
+17 głosów
421 wizyt
pytanie zadane 27 kwietnia 2017 w Nasze projekty przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
edycja 6 maja 2017 przez pietrzakacper

Cześć,

Wczoraj skończyliśmy prace nad naszą grą HTML5 - Feed The Bob.

Wersja live: link

Screenshot z rozgrywki

Gra powstała za sprawą hackathonu zdrowieton.js na którym trzeba było zrobić aplikację mającą rozwiązywać problem chorób cywilizacyjnych. Wpadliśmy na pomysł by zrobić grę która wymaga od gracza znajomości wartości odżywczych produktów które spożywa na codzień i jednocześnie oferuje możliwość nauczenia się ich.

Chcemy by gra była jak najlepsza dlatego dajcie znać co Wam się podoba w naszej grze, a co nie :)

Rozwijamy również inną grę HTML5 - Project Nostradamus jeśli chcielibyście podpatrzeć jak wygląda pisanie takiej gry zapraszam na DevLogi pojawiające się na kanale PiGames na YT

Z góry dzięki za feedback :)

Pozdrawiamy

Ekipa PiGames

komentarz 27 kwietnia 2017 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)
To już te czasy gdzie trzeba podpowiadać, że np. jabłka są zdrowe?
komentarz 27 kwietnia 2017 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Mam nadzieje, że nie :)

Ale tak dla uściślenia, nasza gra nie mówi o tym, że coś jest zdrowe lub nie. Gracz otrzymuje wiedzę o tym jakie produkty dostarczają jakich makroskładnków, z tą wiedzą może zrobić co chce. Może jej użyć np. przy komponowaniu własnego jadłospisu,

Idea stojąca za tą grą, to, że wszystko jest dla ludzi, ale w umiarze :) oraz, że warto dbać o różnorodność w swojej diecie.

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 5 maja 2017 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
edycja 6 maja 2017 przez pietrzakacper
 
Najlepsza

Cześć!

Przez ostatni tydzień pracowaliśmy nad poprawieniem naszej gry mając na uwadze Wasz feedback. Oto co udało nam się poprawić :) :

- Balans rozgrywki

- Spawn produktów, dodaliśmy system który nie dopuszcza do sytuacji by gracz przegrał dlatego, że nie został zespawnowany produkt którego potrzebował

- UI, dodaliśmy efekt obrażeń gdy gracz traci HP

- na statystykach gracza wprowadziliśmy oznaczenia pomagające w grze

Zapraszam do testów: link

Pozdrawiam i z góry dzięki za feedback.

+1 głos
odpowiedź 27 kwietnia 2017 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
123 :D

Gierka mimo, że bardzo prosta, to z jakiegoś powodu bardzo wciąga :D Ciężko się do czegoś przyczepić w tak prostej grze, ale, jeśli zamierzacie ją rozwijać, to może warto troche popracować nad stroną wizualną: poprawić te rysunki, dodać jakieś animacje, po prostu coś, co troche ożywi "scenerie".

Druga sprawa - domyślam się, że jedzenie jest rzucane całkowicie losowo. Przynajmniej takie mam wrażenie, bo dość często się zdarza, że przez dłuższy czas nie pojawia się nic z brakującymi składnikami. Myślę, że dało by się to rozwiązać w prosty sposób.

Ogólnie, jak mówiłem - potrafi wciągnąć. To chyba mówi samo za siebie :)
komentarz 27 kwietnia 2017 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Dzięki za rozbudowany komentarz :)

Co do strony wizualnej to popracujemy na pewno nad dynamizem UI, żeby więcej się działo na ekranie ( jakieś efekty przy traceniu życia czy przy zdobywaniu punktów ), zobaczymy co da się zrobić, żeby Bob faktycznie nam się animował a nie tylko klatka się zmieniała. Mam tylko pytanie czy coś ci nie pasuje w kwestii zamych grafik, jakiś konkretny element ci nie pasuje ? Taki feedback jest ważny dla naszego grafika :)

Co do spawnowania jedzenia, w tej chwili są dwa systemy, jeden to taki, że każde jedzenie ma ustalone z góry prawopodobieństwo spawnu, a drugi to mechanika polegające na tym, że gdy gracz ma na żółto lub czerwono stan jednego z makroskładników to wzrasta jego prawdopodobieństwo spawnu. Oprócz tego wszystko się dzieje losowo. Po twoim komentarzu zapewne dodamy trzeci system, czyli jeśli przez jakiś z góry zdefiniowany okres, jedzenie o dominującym konkretnym makroskładniku się nie pojawi, to po prostu losujemy jedzenie które ma taki makroskładnik i je spawnujemy ( niezależnie od spawnera lecącego sobie w tle ).

Dzięki wielkie, takie słowa mocno motywują do dalszego tworzenia gier :)
+1 głos
odpowiedź 27 kwietnia 2017 przez theochse Obywatel (1,310 p.)
Gra jest bardzo ładna. Super, że wychodzicie z inicjatywą, aby poprawić zdrowie innych. Jednak dla wszystkich osób zainteresowanych odżywianiem, polecam zapoznać się z odżywianiem niskowęglowodanowym. Tak się akurat składa, że to nie od tłuszczów przybieramy masy tłuszczowej ;)
komentarz 27 kwietnia 2017 przez szacho Gaduła (3,810 p.)
Masa tłuszczowa rośnie od lenistwa, żeby temu zaradzić wystarczy ruszyć dupskiem. Co do diety niskowęglowodanowej to nie wyobrażam sobie jak miałbym utrzymać na niej kilkanaście jednostek treningowych tygodniowo. Możesz podać przykład sportowców na tej diecie?
komentarz 27 kwietnia 2017 przez pietrzakacper Mądrala (7,480 p.)
Dzieki za komentarz :)

Co do diety, to jestem zdania, że każdy organizm jest inny. Nie jesteśmy w stanie rozpatrywać diety nie-aktywnego fizycznie 30-sto latka i diety sportowca trenującego >5 w tygodniu w tych samych kategoriach.

Na spalenie tkanki tłuszczowej jest wiele sposobów, jeden lepszy, drugi gorszy. Są przypadki ludzi którzy bez sportu, tylko poprzez odpowiednie żywienie osiągali porządane rezultaty w redukcji tłuszczu. Są też przypadki osób które samą siłownią / bieganiem, nie patrząc na to co jedzą schudli.

Oczywiście zawsze najbardziej optymalne będzie połączenie tych dwóch rzeczy. Ale nie zawsze jest to możliwe ( osoby nie mogące uprawiać sportu np. przez problemy z sercem ).

Także moim zdaniem jak to często bywa, racja leży po środku :)

Podobne pytania

+6 głosów
1 odpowiedź 418 wizyt
+8 głosów
3 odpowiedzi 396 wizyt
+25 głosów
9 odpowiedzi 2,296 wizyt
pytanie zadane 20 lipca 2016 w Nasze projekty przez C☺ndzi Stary wyjadacz (12,100 p.)

92,452 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,085 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...