• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Student mechatroniki chce zacząć programować, program obsługi restauracji

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
226 wizyt
pytanie zadane 23 kwietnia 2017 w C i C++ przez adam864 Nowicjusz (120 p.)
Witam, na imię mam Adam i jak wspomniałem w tytule jestem studentem Mechatroniki na Politechnice Lubelskiej. Nadszedł moment mojego rozwoju w którym muszę zmierzyć się z napisaniem pracy inżynierskiej, pewnego dnia podczas rozmyślania nad tematem pracy inżynierskiej (dodam, że dorywczo pracowałem jako kelner w restauracji) wpadłem na pomysł aby napisać program, gdzie na jednym urządzeniu klient będzie przeglądał menu a następnie komponował zamówienie, kelner na drugim urządzeniu będzie odbierał zamówienie i przesyłał je na kuchnię, gdzie będzie wyświetlane, do tego przyda się obsługa kasy fiskalnej (drukowanie paragonów). Podobne programy istnieją, np w McDonald'ach. Zacząłem się uczyć programowania i wszystkiego z tym związanego, za każdym razem gdy zgłębię trochę swoją wiedzę pojawia się przeświadczenie o tym, ile tej wiedzy jest i jak obszerna to dziedzina, bardzo spodobała mi się ta dziedzina nauki i rozwoju. Przerabiając kursy i tutoriale na YT przez miesiąc/dwa dowiedziałem się więcej niż przez dwa semestry informatyki na uczelni.

PYTANIA:

1. Gdzie się uczyć? Tj. jakieś książki, tutoriale godne polecenia?

2. Mam VisualStudio2017, myślę by zacząć coś działać w C#, ale nie mam odpowiedniej wiedzy na temat jego komponentów i sposobu ich działania, jakaś książka o tym?

3. Jak w ogóle podjąć temat tego programu, byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś przedstawił mi konkretny plan działania, ogólnie - jak to zrobić?

Jak pewnie da się zauważyć jestem jeszcze w tym zielonkawy więc wdzięczny będę za każdą poradę. Pomóżcie, każdy kiedyś zaczynał ;)

2 odpowiedzi

+1 głos