• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

C++ Jak przesłać do funkcji typ wyliczeniowy enum?

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
1,877 wizyt
pytanie zadane 20 kwietnia 2017 w C i C++ przez DarkEliat Bywalec (2,810 p.)

Witam.

Mam takową klasę:

class PowerUp : public Sprite
{
public:
	PowerUp(); 
	~PowerUp();

	enum possibleEffects {LIFE, POSITIVE_SPEED, NEGATIVE_SPEED, MONEY100};
	possibleEffects effect;
};

I zamiast pustego konstruktora chciałbym coś w tym stylu:

PowerUp(possibleEffects effect);
// Lub
PowerUp(enum possibleEffects effect);

Problem polega jednak na tym, że Visual Studio nie przyjmuje takich pisowni w pliku .cpp. W pliku .h ta druga jest dopuszczalna, ale nie mogę stworzyć ciała funkcji, nawet automatycznie tworzony schemat przez Visual Studio nie działa. Co robię źle? Dzięki ;)

Pozdrawiam.

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 20 kwietnia 2017 przez niezalogowany
edycja 20 kwietnia 2017
 
Najlepsza

Może wystarczy dać deklarację enum possibleEffects i obiektu tego enuma (effect) nad konstruktorem? Przykład:

plik .hpp

class PowerUp
{
public:
    enum possibleEffects {LIFE, POSITIVE_SPEED, NEGATIVE_SPEED, MONEY100};

    possibleEffects effect;

    PowerUp();
    PowerUp(PowerUp::possibleEffects effect);

};

plik .cpp

PowerUp::PowerUp(PowerUp::possibleEffects effect)
{
//...
}


 

komentarz 20 kwietnia 2017 przez DarkEliat Bywalec (2,810 p.)
Wielkie dzięki ;)
1
komentarz 20 kwietnia 2017 przez mokrowski Mędrzec (155,460 p.)
Zła rada. Jeśli typ występuje wyłącznie w klasie, nie należy jej dehermetyzować. Jak napisałem. Użyj typu PowerUp::possibleEffects wszędzie tam gdzie chcesz podać typ enum.
komentarz 20 kwietnia 2017 przez niezalogowany
Dlaczego złą radą jest przeniesienie deklaracji?
1
komentarz 20 kwietnia 2017 przez mokrowski Mędrzec (155,460 p.)
edycja 20 kwietnia 2017 przez mokrowski

W przypadku takim jak zdefiniowałeś publikujesz go w interfejsie klasy (a to nie był zamysł autora), natomiast w przypadku wyciągnięcia przed klasę, publikujesz cały typ który właściwy jest tylko dla klasy PowerUp. W tym przypadku lepiej tak:

#include <iostream>
class PowerUp
{
public:
    enum possibleEffects {LIFE, POSITIVE_SPEED, NEGATIVE_SPEED, MONEY100};
 
    PowerUp();
    PowerUp(PowerUp::possibleEffects effect);

    possibleEffects getEffect() const;

private:
    possibleEffects effect;
};

PowerUp::PowerUp(PowerUp::possibleEffects effect): effect{effect} {}

PowerUp::PowerUp(): PowerUp{PowerUp::possibleEffects::LIFE} {}

PowerUp::possibleEffects PowerUp::getEffect() const {
    return effect;
}

int main() {
    PowerUp p;
    std::cout << p.getEffect() << '\n';
}

A jeszcze lepiej definiować typ enum jako klasę. Teraz (jak widać w std::cout), za łatwo degraduje się do int i wbrew pozorom nie jest ściśle typowany bo każda metoda przyjmująca int, przyjmie ten enum :-/

Albo nawet tak:

#include <iostream>
class PowerUp
{
public:
    enum class possibleEffects {LIFE, POSITIVE_SPEED, NEGATIVE_SPEED, MONEY100};
 
    PowerUp();
    PowerUp(PowerUp::possibleEffects effect);

    possibleEffects getEffect() const;

private:
    possibleEffects effect;
};


PowerUp::PowerUp(PowerUp::possibleEffects effect): effect{effect} {}

PowerUp::PowerUp(): PowerUp{PowerUp::possibleEffects::LIFE} {}

PowerUp::possibleEffects PowerUp::getEffect() const {
    return effect;
}

int main() {
    PowerUp p;
    std::cout << static_cast<int>(p.getEffect()) << '\n';
}

W przypadku "forward declaration" dla enum, standard c++ tego nie dopuszcza. A dla enum class już tak więc w najbardziej skrajnym przypadku można wręcz aż tak (choć to będzie pewnie niewygodne nie wiedzieć jakie są stany ale któż wie czy nie będzie metod ustawiających):

#include <iostream>
class PowerUp
{
public:
    enum class possibleEffects; 
 
    PowerUp();
    PowerUp(PowerUp::possibleEffects effect);

    possibleEffects getEffect() const;

private:
    possibleEffects effect;
};

// To pod spodem można wręcz wyprowadzić do *.cpp
enum class PowerUp::possibleEffects {LIFE, POSITIVE_SPEED, NEGATIVE_SPEED, MONEY100};

PowerUp::PowerUp(PowerUp::possibleEffects effect): effect{effect} {}

PowerUp::PowerUp(): PowerUp{PowerUp::possibleEffects::LIFE} {}
// .. do tego miejsca w *.cpp

PowerUp::possibleEffects PowerUp::getEffect() const {
    return effect;
}

int main() {
    PowerUp p;
    std::cout << static_cast<int>(p.getEffect()) << '\n';
}

 

+2 głosów
odpowiedź 20 kwietnia 2017 przez mokrowski Mędrzec (155,460 p.)
Typem Twojego enum'a jest PowerUp::possibleEffects :-)

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 645 wizyt
pytanie zadane 23 grudnia 2017 w C i C++ przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)
0 głosów
4 odpowiedzi 581 wizyt
pytanie zadane 7 maja 2020 w C i C++ przez dominik195k Obywatel (1,030 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 487 wizyt
pytanie zadane 16 stycznia 2016 w C i C++ przez konrad99 Gaduła (4,090 p.)

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,088 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...