• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Win10 na laptop bez systemu...

Object Storage Arubacloud
0 głosów
797 wizyt
pytanie zadane 16 kwietnia 2017 w Systemy operacyjne, programy przez Artfeme Nowicjusz (120 p.)
Mam pytanko odnośnie pobrania i zainstalowania oprogramowania win10 na laptopie bez systemu....

Kilka lat temu zakupiłam laptop z oryginalnym systemem Win7... Zaktualizowałam go do win10... a teraz mam zamiar zakupić laptopa bez systemu... Będzie możliwość zainstalowania legalnego win10? Znajdę gdzieś na swoim obecnym laptopie klucz do aktywacji systemu... czy coś w tym stylu...?

Przepraszam, ale jestem laikiem stąd też moje może dość niedoprecyzowane pytanie :D

3 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 16 kwietnia 2017 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)

Będzie taka możliwość, o ile go kupisz. Twój obecny laptop prawdopodobnie posiada licencję OEM, która jest przypisana do jego płyty głównej - a więc nie ma możliwości legalnej instalacji na innym sprzęcie z tym samym kluczem. Pominę już fakt, że licencje dla prywatnych osób są to raczej licencje indywidualne i jedna licencja obejmuje tylko jeden komputer.

Nie byłbym sobą, gdybym w to miejsce nie polecił zainteresowania się Linuksem. wink Mogę polecić dystrybucje takie jak Linux Mint, czy Manjaro - darmowe (więc nie ma żadnych trosk o licencje), miłe i przyjazne i tak dalej.

komentarz 17 kwietnia 2017 przez Molester Bywalec (2,920 p.)