Witam, uczę się programować w SDL2 i chciałem się nauczyć wyświetlania plików .BMP na ekranie. Wszystko robię tak jak na filmiku znalezionym w internecie ale obrazek nie wyświetla się na ekranie i nie bardzo wiem co z tym zrobić. Link do filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=sht1i4qZCQU&index=3&list=PLHJE4y54mpC5_eEz9gCqIkNpU-n_2eyNt
#include <SDL.h>
#include <iostream>
using namespace std;
int main(int argc, char *argv[])
{
SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO);
SDL_Window *window = nullptr;
SDL_Surface *windowSurface = nullptr;
SDL_Surface *imageSurface = nullptr;
// tworzenie okna
if (SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO) < 0)
cout << "Inicjacja obrazu nie powiodla sie" << SDL_GetError() << endl;
else
{
window = SDL_CreateWindow("okno", SDL_WINDOWPOS_CENTERED, SDL_WINDOWPOS_CENTERED, 640, 480, SDL_WINDOW_SHOWN);
if (window == NULL)
cout << "stworzenie obrazu nie udalo sie: " << SDL_GetError() << endl;
else
{
windowSurface = SDL_GetWindowSurface(window);
imageSurface = SDL_LoadBMP("test.bmp");
if (imageSurface == NULL)
std::cout << "nie udalo sie zaladowac zdj: " << SDL_GetError() << std::endl;
else
{
SDL_BlitSurface(imageSurface, NULL, windowSurface, NULL);
SDL_UpdateWindowSurface(window);
SDL_Delay(7000);
}
}
}
SDL_DestroyWindow(window);
SDL_Quit();
return 0;
}