• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

c++ allegro kolizja nieregularnego obiektu

Object Storage Arubacloud
0 głosów
285 wizyt
pytanie zadane 31 marca 2017 w C i C++ przez Kodeman Gaduła (4,480 p.)

Witam, tworzę w allegro turową grę strategiczną o statkach kosmicznych. Szukam sposobu na sprawdzenie, czy inny statek znajduje się w zasięgu tego aktywowanego. Po naciśnięciu lewego przycisku myszy rysowana jest bitmapa "zasięg".

 

Niestety jak widać, zasięg jest nieregularnym kształtem, co utrudnia wykrywanie kolizji. Jedyne co znalazłem to rysowanie "do idealnego pixela" (pixel perfect collision). Moje próby implementacji jednak się nie udały.

http://wklej.org/id/3075149/

Czyli podsumowując: Jak na podstawie bitmapy sprawdzić, czy statek z nią koliduje, a potem sprawdzić, czy ta część bitmapy nie jest przezroczysta? Może lepszym rozwiązaniem byłoby narysowanie prymitywu? Tylko też próbowałem, przynosi ten pomysł więcej problemów niż rozwiązań

Przy okazji, chciałbym, żeby statek mógł się obracać i chciałem tylko wiedzieć, czy będę musiał osobno programować dla 8 stron świata wykrywanie kolizji, czy da się to załatwić w prostszy sposób.

Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem. Dziękuję z góry.

 

1
komentarz 31 marca 2017 przez 10kw10 Pasjonat (22,880 p.)
Nie znam sie na allegro, ale w sfml bym zrobil tak, zebym pobral pixele spod kwadratu i jesli ktorys jest rowny kolorowi(R,G,B) statku to znaczy, ze nastapila kolizja.
komentarz 31 marca 2017 przez Kodeman Gaduła (4,480 p.)
Statków domyślnie ma być kilka i różno-kolorowe. Pobierać piksele mimo wszystko próbuję, ale bez widocznych rezultatów.
komentarz 31 marca 2017 przez 10kw10 Pasjonat (22,880 p.)
Zawsze pod nie mozesz dac cos jedno kolorowego.

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 31 marca 2017 przez Paweł Głomski Obywatel (1,650 p.)
wybrane 2 kwietnia 2017 przez Kodeman
 
Najlepsza

Z tego co wiem, to w takim wypadku dla każdej tekstury musiałbyś przedstawić figurę / zbiór figur wypukłych, które kształtem odpowiadałyby obiektowi z tekstury, który ma kolidować, by potem móc użyć na nich tej metody.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 146 wizyt
pytanie zadane 6 stycznia 2020 w C i C++ przez Ad19am94 Początkujący (440 p.)
–1 głos
1 odpowiedź 256 wizyt
pytanie zadane 8 stycznia 2019 w C i C++ przez Patryk2001 Początkujący (470 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 343 wizyt
pytanie zadane 6 stycznia 2019 w C i C++ przez Sebastian Plichta Obywatel (1,200 p.)

92,570 zapytań

141,422 odpowiedzi

319,643 komentarzy

61,959 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...