Witam, tworzę w allegro turową grę strategiczną o statkach kosmicznych. Szukam sposobu na sprawdzenie, czy inny statek znajduje się w zasięgu tego aktywowanego. Po naciśnięciu lewego przycisku myszy rysowana jest bitmapa "zasięg".
Niestety jak widać, zasięg jest nieregularnym kształtem, co utrudnia wykrywanie kolizji. Jedyne co znalazłem to rysowanie "do idealnego pixela" (pixel perfect collision). Moje próby implementacji jednak się nie udały.
http://wklej.org/id/3075149/
Czyli podsumowując: Jak na podstawie bitmapy sprawdzić, czy statek z nią koliduje, a potem sprawdzić, czy ta część bitmapy nie jest przezroczysta? Może lepszym rozwiązaniem byłoby narysowanie prymitywu? Tylko też próbowałem, przynosi ten pomysł więcej problemów niż rozwiązań
Przy okazji, chciałbym, żeby statek mógł się obracać i chciałem tylko wiedzieć, czy będę musiał osobno programować dla 8 stron świata wykrywanie kolizji, czy da się to załatwić w prostszy sposób.
Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem. Dziękuję z góry.