• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pytanie odnośnie Angulara i Typescriptu

Object Storage Arubacloud
0 głosów
550 wizyt
pytanie zadane 29 marca 2017 w JavaScript przez K0XM4N Gaduła (3,640 p.)
Witam!

Jestem zupełnie zielony w temacie javascriptu, typescriptu i angulara. Na co dzień piszę w javie, jednakże rozwijam nowy projekt, do którego będę potrzebować powyżej wymienionych technologii do front-endu.
Projekt, który rozwijam korzysta z angulara 1.5 i teraz mam pytanie. Czy angular 2.0 stanowczo różni się od 1.5? Przeglądam na internecie różne kursy, tutoriale i trafiłem na ciekawy videotutorial (połączenie typescriptu i angulara 2.0).

Czy ucząc się podstaw angulara 2.0, naucze się czegoś co może być niekompatybilne z angularem 1.5? Jeśli ktoś ogarnia angulara i zna mniej więcej różnice będę wdzięczny za odpowiedź :)

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 29 marca 2017 przez ScriptyChris Mędrzec (190,190 p.)
wybrane 29 marca 2017 przez K0XM4N
 
Najlepsza

Projekt, który rozwijam korzysta z angulara 1.5

Zatem po co chcesz zmieniać go na dwójkę - właściwie to już nie 2, ale 4.0?

Mimo, że nowy Angular ma przyjaźniejszą "składnię" niż jedynka, to jeśli nie ogarniasz JavaScriptu ani w ogóle technologii frontendowych, możesz mieć problem z migracją projektu do nowszej wersji Angulara. Ja np. do tej pory wolę robić w "jedynce", gdyż jest dla mnie szybsza w konfiguracji niż nowsza jego wersja. Chociaż chcę lepiej poznać nowszą wersję, bo "jest nowsza" :) No i zawsze to lepiej znać obie, niż jedną.

TypeScriptem aż tak bym się nie przejmował, bo jest to nadzbiór JavaScript - cokolwiek napiszesz w TS, zostanie przekompilowane do JS, a statyczne typowanie nie jest obowiązkowe (chociaż stosowanie TSa bez statycznego typowania trochę mija się z celem, ale "da się").