Hej, mam problem ze zrozumieniem procesu instalacyjnego biblioteki IMGUI.
Setting up:
- Download ImGui
- Add ImGui folder to your include directories (kopiuję ten folder do folderu, w którym mam SFMLa do podfolderu include C:\SFML\SFML-2.4.2\include)
- Add imgui.cpp and imgui_draw.cpp to your build/project (kopiuję te pliki do mojego projektu, tam gdzie mam również plik main.cpp C:\Users\Maciej\Desktop\Maciej\C++ SFML\IMGUI_TEST\IMGUI_TEST)
- Copy the contents of imconfig-SFML.h to your imconfig.h file. (to be able to cast ImVec2 to sf::Vector2f and vice versa) (kopiuję zawartość tego pliku i wklejam do drugiego, w miejsce na samym końcu pliku)
- Add a folder which contains imgui-SFML.h to your include directories (czyli cały ten folder wklejam do folderu, w którym mam SMFLa i podfolder include C:\SFML\SFML-2.4.2\include)
- Add imgui-SFML.cpp to your build/project (czyli wklejam ten plik do mjego projektu, tam gdzie mam plik main.cpp C:\Users\Maciej\Desktop\Maciej\C++ SFML\IMGUI_TEST\IMGUI_TEST)
Po wykonaniu wszystiego używam przykładowego programu.
#include "imgui.h"
#include "imgui-SFML.h"
#include <SFML/Graphics/RenderWindow.hpp>
#include <SFML/System/Clock.hpp>
#include <SFML/Window/Event.hpp>
#include <SFML/Graphics/CircleShape.hpp>
int main()
{
sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(640, 480), "ImGui + SFML = <3");
window.setFramerateLimit(60);
ImGui::SFML::Init(window);
sf::CircleShape shape(100.f);
shape.setFillColor(sf::Color::Green);
sf::Clock deltaClock;
while (window.isOpen()) {
sf::Event event;
while (window.pollEvent(event)) {
ImGui::SFML::ProcessEvent(event);
if (event.type == sf::Event::Closed) {
window.close();
}
}
ImGui::SFML::Update(window, deltaClock.restart());
ImGui::Begin("Hello, world!");
ImGui::Button("Look at this pretty button");
ImGui::End();
window.clear();
window.draw(shape);
ImGui::Render();
window.display();
}
ImGui::SFML::Shutdown();
}
Miałem błąd cannot open imgui.h oraz cannot open imgui-SFML.h, dodałem więc te pliki również do mojego projektu i wtedy te błędy zniknęły, pojawił się błąd, cannot open imconfig.h, to też go dodałem i też zniknął ten błąd.
Teraz zostały mi takie błędy:
Cannot open include file: 'imgui_internal.h', 'imgui_internal.h', 'imgui.h' no such files or directory.
Inkluduję je w taki sposób: C:\SFML\SFML-2.4.2\include;%(AdditionalIncludeDirectories)
Czyli nie może otworzyć tych plików, tylko teraz już nie wiem co zrobić, żeby to naprawić, możliwe, że robię coś źle według instrukcji, dlatego opisałem wyżej krok po kroku co robię.
Pozdrawiam i bardzo proszę o pomoc