hej ,zabrałem się za napisanie bardzo prostej gierki w c++ . Do określenia pozycji gracza użyłem struktury . Projekt dopiero zacząłem robić ale kompilator wyrzuca mi błąd . Kompletnie nie wiem o co chodzi na dole podałem cały kod programu ale kompilator wyrzuca mi błąd przy tej funkcji :
void map_generator(int *map_segment[20][10], _position &player)
{
map_segment[player.x][player.y]=1; //ustawienia odpowiednich nomerow szufladek w tablicy dla generatora
}
dziękuję za wszelką pomoc i komentarze ... oto kod :
#include <iostream>
#include <windows.h>
#include <conio.h>
#include <cstdlib>
#include <vector>
using namespace std;
struct _position //struktura z osia x i y
{
int x;
int y;
};
class _game
{
private:
int map_segment[20][10]; //mapa
_position player; //obiekt struktury
vector<_position>monster[3]; //to narazie nie wazne
//begin procedure
void map_generator(int *map_segment[20][10], _position &player)
{
map_segment[player.x][player.y]=1; //ustawienia odpowiednich nomerow szufladek w tablicy dla generatora
}
void player_command(_position &player) //porusznie gracza
{
char z = getch();
if(z=='A') z='a';
if(z=='D') z='d';
switch(z)
{
case'a':{
if(player.y==0) player.y=0;
else player.y--;
}
break;
case'd':{
if(player.y==9) player.y=9;
else player.y++;
}
}
}
public:
//loop procedure
void public_game_loop() //petla gry
{
//
}
};
int main()
{
_game g;
g.public_game_loop();
return 0;
}