Spróbuj tak:
void Update() {
float rochPrzodTyl = Input.GetAxis("Vertical") * predkoscPoruszania;
float rochLewoPrawo = Input.GetAxis("Horizontal") * predkoscPoruszania;
if(characterControler.isGrounded && Input.GetButton("Jump")){
aktualnaWysokoscSkoku = wysokoscSkoku;
} else if (!characterControler.isGrounded ){
aktualnaWysokoscSkoku += Physics.gravity.y * Time.deltaTime;
}
if(Input.GetKeyDown("left shift")) {
predkoscPoruszania+=predkoscBiegania;
} else if(Input.GetKeyUp("left shift")) {
predkoscPoruszania-=predkoscBiegania;
}
Vector3 ruch = new Vector3(rochLewoPrawo, aktualnaWysokoscSkoku, rochPrzodTyl);
ruch = transform.rotation * ruch;
characterControler.Move(ruch * Time.deltaTime);
Spróbuj tak tylko zmień nazwy zmiennych na swoje, bo jest to fragment kody z mojej starej gry i nie modyfikowałem go pod twoje nazwy zmiennych. Źródło:
https://www.youtube.com/watch?v=Iwxf640yxbI&index=2&list=PLQcjPyzULeKfY4gDmrfdQwcwSFWx0A7Y3