• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Rekurencja ogonowa w Prologu

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
1,040 wizyt
pytanie zadane 18 marca 2017 w Inne języki przez aborolabis Nowicjusz (120 p.)
Cześć.

Mam problem związany z (jak w temacie) rekurencją ogonową w Prologu. Otóż, nie jestem informatykiem i chociaż bardzo się starałam to zrozumieć, nie potrafię. Przeczytałam chyba z 10 książek, niestety, w przykładach dotyczy to cyfr (najlepszy i najczęstszy przykład - silnia) - natomiast prowadzący wyznaczył zadanie, ażebym wykonała drzewo genealogiczne rekurencją ogonową. Prośba o wyjaśnienie na zajęciach, jak tego dokonać, była niczym rzut grochem o ścianę... Nie mam pojęcia, jak się do tego zabrać, nawet metoda prób i błędów była w moim przypadku nieskuteczna.

Liczę na Waszą pomoc, jakąś wskazówkę, cokolwiek...
Iza.

PS. Przepraszam, jeśli nie trafiłam w kategorię, ale jak mówiłam, nie jestem informatykiem.
komentarz 20 marca 2017 przez Raymond.Z Obywatel (1,800 p.)
Cześć. Na dobry początek powiedz mi, umiesz wykonać drzewo genealogicznie jakąkolwiek metodą?
komentarz 20 marca 2017 przez aborolabis Nowicjusz (120 p.)
Tak. Zarówno drzewo, jak i relacje mam wstępnie wykonane. Listy dzieci, wnucząt etc. również. Jednak nie jest to rekurencja ogonowa...

Wykonane mam przez komendy rodzice(ImieMatki, ImieOjca, ImieDziecka).
 

Problemem chyba jest, że ja nawet nie bardzo wiem, gdzie te rekurencje powstawiać i w jaki sposób.
komentarz 20 marca 2017 przez Raymond.Z Obywatel (1,800 p.)
Samą rekurencje dobrze rozumiesz i wiesz jak wygląda?
komentarz 20 marca 2017 przez aborolabis Nowicjusz (120 p.)
Tyle, co przejrzałam z książek. Czyli prawie nic. Na zajęciach na ten temat było "Tu macie taki fajny kod, przepiszcie, o i zobaczcie czy działa". I nawet do końca nie wiem, co powinno wyjść.
komentarz 20 marca 2017 przez Raymond.Z Obywatel (1,800 p.)