• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

[Tut] Piszemy RPGo Platformówkę (update: final)

+22 głosów
997 wizyt
pytanie zadane 16 marca 2017 w Nasze poradniki przez niezalogowany
edycja 30 sierpnia 2017

Hej. Chciałbym Was zachęcić do rzucenia okiem na moją serię artów pokazujących pisanie gry platformowej, a później RPG.

Linki:

  1. Dokładny opis
  2. Źródła i spis treści (repo)
  3. RSS Feed


Zachęcam wszystkich do rzucenia okiem i skomentowania ;)

komentarz 26 sierpnia 2017 przez Munvik Mądrala (6,910 p.)
Cześć. Wszystko elegancko, bardzo mi się przyda. Ja taką grę robię w SFML i nie do końca nie wiem jak wczytać mapę, pozycje platform, obiektów kolizyjnych, kluczy i innych obiektów interakcyjnych. Pomoże ktoś ?
1
komentarz 26 sierpnia 2017 przez niezalogowany

Hej, może nie do końca wczytywanie mapy pod platformówkę, bo pod mapę kafelkową:

Ale da się to dość prosto zmodyfikować, wystarczy że zrobisz plik o formacie:

<typ obiektu> <pozycja_x> <pozycja_y>

(opcjonalnie możesz też dodać informacje o fizyce w tej samej linii)

Ścieżka do obrazków byłaby trzymana gdzieś indziej, a rodzaj wczytanego obrazka zależałby od typu obiektu, dla przykładu: mapa posiadająca 2 obiekty(platforma 200x50px na pozycji (32, 16) oraz klucz 64x64px na pozycji (100,100)):

PLATFORM 32 16
KEY 100 100

(rozmiar jest pomijany, ponieważ nie musisz go znać do wczytania grafik - tym zajmuje się coś innego)

komentarz 26 sierpnia 2017 przez Munvik Mądrala (6,910 p.)

Bardzo przydatne ! Tylko właśnie z tym rozmiarem. Nie wiem jak sobie z tym poradzić.

Poza tym załóżmy wczytaliśmy do std::string'a PLATFORM. Następnie sprawdzamy

if(wczytany_string == PLATFORM) 
{
  //stwórz_platforme() ?
}
else if(wczytany_string == KEY)
{
  //stwórz_klucz() ?
else if...
{
}
//...

Tak to ma mniej więcej funkcjonować ?

 

komentarz 26 sierpnia 2017 przez niezalogowany

Nie do końca, raczej:

if(wczytany_string == "PLATFORM")

 

komentarz 26 sierpnia 2017 przez Munvik Mądrala (6,910 p.)
Ups, faktycznie, dzięki

14 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 18 marca 2017 przez niezalogowany
+3 głosów
odpowiedź 26 marca 2017 przez niezalogowany
+3 głosów
odpowiedź 1 kwietnia 2017 przez niezalogowany
+3 głosów
odpowiedź 14 maja 2017 przez niezalogowany
1
komentarz 14 maja 2017 przez Wiciorny Nałogowiec (37,470 p.)
fajnie ! Szkoda- tylko że nie w javie :C
4
komentarz 15 maja 2017 przez niezalogowany
Java i gamedev na PC jakoś średnio mi się łączy...
+3 głosów
+3 głosów
+3 głosów
odpowiedź 10 czerwca 2017 przez niezalogowany
+3 głosów
+2 głosów
+1 głos
+1 głos
odpowiedź 30 sierpnia 2017 przez niezalogowany
0 głosów
odpowiedź 31 sierpnia 2017 przez Milesq Dyskutant (8,670 p.)
Wszystko ok, a czy planujesz zrobić jakiś wpis jak połączyć silnik fizyki z SFML(np box2d) i w ogóle jak go używać
komentarz 31 sierpnia 2017 przez niezalogowany
Nie planuję, pisałem już o tym chyba wiele razy: ta seria to absolutny koniec mojej przygody z game-devem ;)

Podobne pytania

+8 głosów
2 odpowiedzi 1,521 wizyt
+2 głosów
2 odpowiedzi 174 wizyt
pytanie zadane 10 listopada 2017 w C i C++ przez randinpa Początkujący (280 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 142 wizyt
pytanie zadane 3 października 2017 w OpenGL, Unity przez Emil Panecki Obywatel (1,460 p.)
Porady nie od parady
Komentarze do pytań nie służą do odpowiadania, od tego jest wydzielona sekcja odpowiedzi. Funkcją komentarzy jest natomiast możliwość uzyskania dodatkowych informacji na temat samego posta.
Ciekawy innych porad? Odwiedź tę stronę!

45,699 zapytań

86,090 odpowiedzi

171,934 komentarzy

22,167 pasjonatów

Przeglądających: 181
Pasjonatów: 6 Gości: 175

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...