• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

[Tut] Piszemy RPGo Platformówkę (update: final)

+22 głosów
1,033 wizyt
pytanie zadane 16 marca 2017 w Nasze poradniki przez niezalogowany
edycja 30 sierpnia 2017

Hej. Chciałbym Was zachęcić do rzucenia okiem na moją serię artów pokazujących pisanie gry platformowej, a później RPG.

Linki:

  1. Dokładny opis
  2. Źródła i spis treści (repo)
  3. RSS Feed


Zachęcam wszystkich do rzucenia okiem i skomentowania ;)

komentarz 26 sierpnia 2017 przez Munvik Mądrala (7,130 p.)
Cześć. Wszystko elegancko, bardzo mi się przyda. Ja taką grę robię w SFML i nie do końca nie wiem jak wczytać mapę, pozycje platform, obiektów kolizyjnych, kluczy i innych obiektów interakcyjnych. Pomoże ktoś ?
1
komentarz 26 sierpnia 2017 przez niezalogowany

Hej, może nie do końca wczytywanie mapy pod platformówkę, bo pod mapę kafelkową:

Ale da się to dość prosto zmodyfikować, wystarczy że zrobisz plik o formacie:

<typ obiektu> <pozycja_x> <pozycja_y>

(opcjonalnie możesz też dodać informacje o fizyce w tej samej linii)

Ścieżka do obrazków byłaby trzymana gdzieś indziej, a rodzaj wczytanego obrazka zależałby od typu obiektu, dla przykładu: mapa posiadająca 2 obiekty(platforma 200x50px na pozycji (32, 16) oraz klucz 64x64px na pozycji (100,100)):

PLATFORM 32 16
KEY 100 100

(rozmiar jest pomijany, ponieważ nie musisz go znać do wczytania grafik - tym zajmuje się coś innego)

komentarz 26 sierpnia 2017 przez Munvik Mądrala (7,130 p.)

Bardzo przydatne ! Tylko właśnie z tym rozmiarem. Nie wiem jak sobie z tym poradzić.

Poza tym załóżmy wczytaliśmy do std::string'a PLATFORM. Następnie sprawdzamy

if(wczytany_string == PLATFORM) 
{
  //stwórz_platforme() ?
}
else if(wczytany_string == KEY)
{
  //stwórz_klucz() ?
else if...
{
}
//...

Tak to ma mniej więcej funkcjonować ?

 

komentarz 26 sierpnia 2017 przez niezalogowany

Nie do końca, raczej:

if(wczytany_string == "PLATFORM")

 

komentarz 26 sierpnia 2017 przez Munvik Mądrala (7,130 p.)
Ups, faktycznie, dzięki

14 odpowiedzi

+3 głosów
+2 głosów
odpowiedź 18 marca 2017 przez niezalogowany
+2 głosów
odpowiedź 26 marca 2017 przez niezalogowany
+2 głosów
odpowiedź 1 kwietnia 2017 przez niezalogowany
+2 głosów
odpowiedź 14 maja 2017 przez niezalogowany
1
komentarz 14 maja 2017 przez Wiciorny Maniak (58,020 p.)
fajnie ! Szkoda- tylko że nie w javie :C
4
komentarz 15 maja 2017 przez niezalogowany
Java i gamedev na PC jakoś średnio mi się łączy...
+2 głosów
+2 głosów
+2 głosów
odpowiedź 10 czerwca 2017 przez niezalogowany
+1 głos
+1 głos
+1 głos
odpowiedź 30 sierpnia 2017 przez niezalogowany
0 głosów
odpowiedź 31 sierpnia 2017 przez Milesq Dyskutant (9,020 p.)
Wszystko ok, a czy planujesz zrobić jakiś wpis jak połączyć silnik fizyki z SFML(np box2d) i w ogóle jak go używać
komentarz 31 sierpnia 2017 przez niezalogowany
Nie planuję, pisałem już o tym chyba wiele razy: ta seria to absolutny koniec mojej przygody z game-devem ;)

Podobne pytania

+8 głosów
2 odpowiedzi 1,909 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 35 wizyt
pytanie zadane 6 czerwca w Nasze projekty przez Blacha Mądrala (6,000 p.)
+2 głosów
3 odpowiedzi 318 wizyt
pytanie zadane 10 listopada 2017 w C i C++ przez randinpa Początkujący (280 p.)
Porady nie od parady
Pytania na temat serwisu SPOJ należy zadawać z odpowiednią kategorią dotyczącą tej strony.SPOJ

53,192 zapytań

96,455 odpowiedzi

197,599 komentarzy

25,980 pasjonatów

Przeglądających: 154
Pasjonatów: 1 Gości: 153

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...