• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

SDL2 ruch ukośny obiektu

+1 głos
41 wizyt
pytanie zadane 14 marca 2017 w C i C++ przez CPP_Newbie Użytkownik (780 p.)

Witam,

Przypominam sobie na nowo SDL2 i testuje jego poszczególne elementy. Otóż mam problem z diagonalnym poruszaniem obiektem. Ruch jest płynny, aż nadto....

Do obsługi klawiatury wykorzystuję SDL_GetKeyboardState(), flaga SDL_RENDERER_PRESENTVSYNC wyłączona, gdyż nie chcę przycinać FPS a ruch postaci i tak jest zależny od dt w ms. Poniżej zamieszczam główny kod i film obrazujący problem.

while (isRunning)
	{
		currentTime = SDL_GetTicks();
		deltaTime = (currentTime - lastTime);
		lastTime = currentTime;

		while (SDL_PollEvent(&mEvent))
		{
			if (mEvent.type == SDL_QUIT || mEvent.key.keysym.sym == SDLK_ESCAPE)
			{
				isRunning = false;
			}
		}

		keysState = SDL_GetKeyboardState(NULL);

		if (keysState[SDL_SCANCODE_UP])
		{
			mSprite->getPlayerRect()->y -= movementSpeed * deltaTime;
			//printf("X: %d | Y: %d\n", mSprite->getPlayerRect()->x, mSprite->getPlayerRect()->y);
			printf("speed*dt: %f * %f = %f\n", movementSpeed, deltaTime, movementSpeed*deltaTime);
		}

		if (keysState[SDL_SCANCODE_DOWN])
		{
			mSprite->getPlayerRect()->y += movementSpeed * deltaTime;
			//printf("X: %d | Y: %d\n", mSprite->getPlayerRect()->x, mSprite->getPlayerRect()->y);
			printf("speed*dt: %f * %f = %f\n", movementSpeed, deltaTime, movementSpeed*deltaTime);
		}

		if (keysState[SDL_SCANCODE_LEFT])
		{
			mSprite->getPlayerRect()->x -= movementSpeed * deltaTime;
			//printf("X: %d | Y: %d\n", mSprite->getPlayerRect()->x, mSprite->getPlayerRect()->y);
			printf("speed*dt: %f * %f = %f\n", movementSpeed, deltaTime, movementSpeed*deltaTime);
		}

		if (keysState[SDL_SCANCODE_RIGHT])
		{
			mSprite->getPlayerRect()->x += movementSpeed * deltaTime;
			//printf("X: %d | Y: %d\n", mSprite->getPlayerRect()->x, mSprite->getPlayerRect()->y);
			printf("speed*dt: %f * %f = %f\n", movementSpeed, deltaTime, movementSpeed*deltaTime);
		}
		
		frameTime += deltaTime;

		//odswiezanie animacji 4 razy na 1s
		if (frameTime >= 250.f)
		{
			//printf("%f\n", deltaTime);
			frameTime = 0;
			mSprite->setNextSpriteFrame();
		}

		mSprite->render();
		SDL_RenderPresent(mRenderer);
		
	}

 

https://youtu.be/U9KDVapWpfs

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 83 wizyt
pytanie zadane 7 kwietnia 2018 w C i C++ przez ElektronPL Obywatel (1,060 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 132 wizyt
pytanie zadane 23 października 2017 w C i C++ przez ElektronPL Obywatel (1,060 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 108 wizyt
pytanie zadane 29 sierpnia 2017 w C i C++ przez eldonKarleon Nowicjusz (120 p.)
Porady nie od parady
Wynikowy wygląd pytania, odpowiedzi czy komentarza, różni się od tego zaprezentowanego w edytorze postów. Stosuj więc funkcję Podgląd posta znajdującą się pod edytorem, aby upewnić się, czy na pewno ostateczny rezultat ci odpowiada.Podgląd posta

64,898 zapytań

111,368 odpowiedzi

234,329 komentarzy

46,744 pasjonatów

Przeglądających: 205
Pasjonatów: 8 Gości: 197

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...