• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

SDL2 ruch ukośny obiektu

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
81 wizyt
pytanie zadane 14 marca 2017 w C i C++ przez CPP_Newbie Użytkownik (770 p.)

Witam,

Przypominam sobie na nowo SDL2 i testuje jego poszczególne elementy. Otóż mam problem z diagonalnym poruszaniem obiektem. Ruch jest płynny, aż nadto....

Do obsługi klawiatury wykorzystuję SDL_GetKeyboardState(), flaga SDL_RENDERER_PRESENTVSYNC wyłączona, gdyż nie chcę przycinać FPS a ruch postaci i tak jest zależny od dt w ms. Poniżej zamieszczam główny kod i film obrazujący problem.

while (isRunning)
	{
		currentTime = SDL_GetTicks();
		deltaTime = (currentTime - lastTime);
		lastTime = currentTime;

		while (SDL_PollEvent(&mEvent))
		{
			if (mEvent.type == SDL_QUIT || mEvent.key.keysym.sym == SDLK_ESCAPE)
			{
				isRunning = false;
			}
		}

		keysState = SDL_GetKeyboardState(NULL);

		if (keysState[SDL_SCANCODE_UP])
		{
			mSprite->getPlayerRect()->y -= movementSpeed * deltaTime;
			//printf("X: %d | Y: %d\n", mSprite->getPlayerRect()->x, mSprite->getPlayerRect()->y);
			printf("speed*dt: %f * %f = %f\n", movementSpeed, deltaTime, movementSpeed*deltaTime);
		}

		if (keysState[SDL_SCANCODE_DOWN])
		{
			mSprite->getPlayerRect()->y += movementSpeed * deltaTime;
			//printf("X: %d | Y: %d\n", mSprite->getPlayerRect()->x, mSprite->getPlayerRect()->y);
			printf("speed*dt: %f * %f = %f\n", movementSpeed, deltaTime, movementSpeed*deltaTime);
		}

		if (keysState[SDL_SCANCODE_LEFT])
		{
			mSprite->getPlayerRect()->x -= movementSpeed * deltaTime;
			//printf("X: %d | Y: %d\n", mSprite->getPlayerRect()->x, mSprite->getPlayerRect()->y);
			printf("speed*dt: %f * %f = %f\n", movementSpeed, deltaTime, movementSpeed*deltaTime);
		}

		if (keysState[SDL_SCANCODE_RIGHT])
		{
			mSprite->getPlayerRect()->x += movementSpeed * deltaTime;
			//printf("X: %d | Y: %d\n", mSprite->getPlayerRect()->x, mSprite->getPlayerRect()->y);
			printf("speed*dt: %f * %f = %f\n", movementSpeed, deltaTime, movementSpeed*deltaTime);
		}
		
		frameTime += deltaTime;

		//odswiezanie animacji 4 razy na 1s
		if (frameTime >= 250.f)
		{
			//printf("%f\n", deltaTime);
			frameTime = 0;
			mSprite->setNextSpriteFrame();
		}

		mSprite->render();
		SDL_RenderPresent(mRenderer);
		
	}

 

https://youtu.be/U9KDVapWpfs

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 187 wizyt
pytanie zadane 7 kwietnia 2018 w C i C++ przez Badzonor Obywatel (1,410 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 232 wizyt
pytanie zadane 23 października 2017 w C i C++ przez Badzonor Obywatel (1,410 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 782 wizyt
pytanie zadane 29 sierpnia 2017 w C i C++ przez eldonKarleon Nowicjusz (120 p.)

92,452 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,085 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...