• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Program w UNIXIE

VPS Starter Arubacloud
+1 głos
376 wizyt
pytanie zadane 4 kwietnia 2015 w Inne języki przez OceanFire Początkujący (410 p.)
Witam,
Mam problem z zadaniem do okodowania na jedne zajęcia z systemów operacyjnych.
Chciałbym byście mi w miare możliwości wskazali ścieżki lub dane do zapoznania się które przybliża mi dany temat bo na chwile obecna jestem z tego zielony.

Zadanie bodajże w bashu.

Skonstruować skrypt o nazwie users, wypisujący informacje o podanych użytkownikach.

Sposób wywołania skryptu:

$ users [usr1 usr2 ... ]

Wyswietlić informacje:
nazwa użytkownika, jego UID, GID
ścieżka dostępu do jego katalogu macierzystego
status: zalogowany / niezalogowany

Jeżeli status = zalogowany to również:

- Nazwa terminala, na którym użytkownik pracuje,
- Liczba uruchomionych procesów.

Jeżeli zadane konto konto nie istnieje to należy wyświetlić stosowny komunikat.

Jeżeli skrypt zostanie wywołany bez parametrów, to wyświetlone informacje mają dotyczyć użytkownika wywołującego skrypt. W przypadku, gdy użytkownik jest zalogowany na kilku terminalach, to należy wyświetlić informacje o każdym.

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 4 kwietnia 2015 przez WojAbuk Obywatel (1,780 p.)
wybrane 4 kwietnia 2015 przez OceanFire

Najlepsza

poczytaj o instrukcjach echo i pwd i  zmiennych powłokowych 

./ - bieżoncy katalog

~/ - katalog 

../ - poniszy katalog 

/ - drzewo 

jagby co cygwin to emulator bash dla win

to powinno ci wystarczyć

sory za błendy ortograficzne ale komputer postanowił mi sprawdzaź posownie po czesku nimo że mam ustawiony jenzyk polski 

+6 głosów
odpowiedź 4 kwietnia 2015 przez Lewan Obywatel (1,850 p.)