• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zadanie na programowanie

Object Storage Arubacloud
–1 głos
341 wizyt
pytanie zadane 11 marca 2017 w C i C++ przez mymuen Nowicjusz (120 p.)
edycja 11 marca 2017 przez mymuen
Witam, jestem w 1 technikum informatycznego, dopiero zaczynam swoją przygodę z programowaniem. Oczywiście zajęcia z programowania w szkole mamy tylko raz w tygodniu i wolno idzie nam przerabianie tematu + nauczyciel nie potrafi wyjaśnić większości kwestii związanych z zadaniami. Do tej pory sobie radziłem, ponieważ sam uczę się programowania w domu, jednak jednego zadania nie jestem w stanie zrobić.

Mamy napisać program, który po podaniu jakiejś wartości całkowitej wypisze jej składniki na takiej zasadzie

powiedzmy że podana liczba to 247
program ma wyświetlić:

100 - 2
50 - 0
20 - 2
2 - 3
1 - 1

Kompletnie nie wiem jak sie za to zabrać, powiem tylko że jesteśmy przy instrukcji wyboru switch case co nie jest dla mnie jakoś szczególnie trudne, po prostu nie wiem jak napisać ten program i proszę o jakieś wskazówki :)

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 11 marca 2017 przez L33TT12 Gaduła (3,950 p.)
Jeśli są z góry ustawione składniki, tj. 100, 50, 20, 2, 1, to można po prostu zastosować dzielenie, a z reszty dzielenia do następnego mniejszego składnika.
komentarz 11 marca 2017 przez mymuen Nowicjusz (120 p.)
oo dzięki :) oświeciłeś mnie, przecież to banalne!
0 głosów
odpowiedź 11 marca 2017 przez Chess Szeryf (76,710 p.)

Z twojej wypowiedzi wynika, że chcesz rozbić liczbę na czynniki (składniki) pierwsze.

http://wazniak.mimuw.edu.pl/index.php?title=Wst%C4%99p_do_programowania/Rekursja/%C4%86wiczenia#Zadanie_6_.28Suma_sk.C5.82adnik.C3.B3w.29

 

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 443 wizyt
+1 głos
1 odpowiedź 1,634 wizyt
pytanie zadane 26 marca 2017 w C i C++ przez kakola3 Początkujący (270 p.)
0 głosów