Powiem tak, nie jestem game developerem, ale kilka pomniejszych gier już napisałam. Jeżeli gra ma być graficzna, a nie tekstowa, to będziesz potrzebował silnika do gier. Pisanie go na obecną chwilę i z twoim doświadczeniem jest samobójstwem. Warto więc korzystać z gotowych rozwiązań. Oto lista potrzeb.
- Musisz określić platformę, na jaką chcesz tę grę napisać. Inaczej się pisze na Windowsa, a inaczej na urządzenia mobilne z androidem.
- Musisz znaleźć silnik, który Ci pozwoli na skryptówanie całej gry, bo język C nie jest do tego zbyt popularny.
- Jakiś program do grafiki. W końcu potrzeba sporo postaci, dungeonów, skarbów itp. Ja zawsze korzystam z gimpa.
- Warto sobie na początku napisać scenariusz gry, potem w natłoku pomysłów łatwo o bałagan.
Chyba że tworzysz grę tekstowa, wtedy potrzebujesz tylko scenariusza i samozaparcia. Wnioskuję, że jesteś początkującym programistą, ale rada na przyszłość. Warto uczyć się programowania, a nie tylko składni języka. Wtedy przejście na inny język nie jest takie bolesne. Pozdrawiam