• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jakie programy są przydatne do zrobienia gry (2d w stylu rpg) ?

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
1,493 wizyt
pytanie zadane 10 marca 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez DarQxxx Nowicjusz (170 p.)
Witam, jako że zaczynam z tym wszystkim, a moją ambicją jest aktualnie stworzenie gry, chciałbym byście mi pomogli i powiedzili jakie programy są potrzebne do zrobienia owej gry.

Chciałbym pisać w C (uczę się go i nie chciałbym/nie dam rady się równolegle uczyć C++ czy innego języka, bo po prostu mi się to pomiesza). Z racji, że jestem zielony, nie mam pojęcia jakie programy (typu silniki itp.) są potrzebne, by zrobić samemu grę rpg (grafika pokroju tego co można w RPG makerze zrobić).

W sumie jedynie pracuje na CodeBlocks i tam piszę programy (jak już mówiłem jestem zielony). Proszę o pomoc i ewentualnie jakieś wskazówki. Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 10 marca 2017 przez Kornelia Kobiela Nałogowiec (33,340 p.)

Powiem tak, nie jestem game developerem, ale kilka pomniejszych gier już napisałam. Jeżeli gra ma być graficzna, a nie tekstowa, to będziesz potrzebował silnika do gier. Pisanie go na obecną chwilę i z twoim doświadczeniem jest samobójstwem. Warto więc korzystać z gotowych rozwiązań. Oto lista potrzeb. 

  • Musisz określić platformę, na jaką chcesz tę grę napisać. Inaczej się pisze na Windowsa, a inaczej na urządzenia mobilne z androidem. 
  • Musisz znaleźć silnik, który Ci pozwoli na skryptówanie całej gry, bo język C nie jest do tego zbyt popularny. 
  • Jakiś program do grafiki. W końcu potrzeba sporo postaci, dungeonów, skarbów itp. Ja zawsze korzystam z gimpa. 
  • Warto sobie na początku napisać scenariusz gry, potem w natłoku pomysłów łatwo o bałagan.