Celem projektu jest stworzenie "gry w życie". Od razu wyjaśnię, że mam podstawy C++ ale ta wiedza jak na razie jest mikra. Nie jestem też zwolennikiem metody copy-paste z Internetu albo proszenie kogoś na forum o napisanie gotowego kodu. Dodam, że gra ta będzie zrobiona w konsoli, a ekrany z plansza i tak dalej mogą wyświetlać się jeden pod drugim. Myślałem jak powinny wyglądać funkcje tej gry. Wydaje mi się, że powinny występować takie funkcje spełniające zadania jak: generowania planszy, wyświetlania planszy na ekran, sprawdzanie stanu komórki oraz otaczających ją sąsiadów, przejście do następnej tury. Czy są jakieś elementy które pominąłem, a są istotne? Od czego powinienem zacząć?
P.S. Zasady gry:
Gra odbywa się na kwadratowej siatce komórek, gdzie każda komórka może być albo żywa, albo martwa. Ich zachowaniem kierują następujące reguły:
- Komórka ożywa, gdy ma dokładnie trzech sąsiadów żywych.
- Komórka przeżywa, gdy ma dwóch lub trzech sąsiadów żywych (umiera, gdy ma ich mniej niż dwoje — z samotności, lub gdy ma ich więcej niż czworo — z przeludnienia).
Jedyne nad czym gracz ma kontrole to ustawienie początkowe kilku komórek.