• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Projekt "Gra w życie" (na zaliczenie). Wskazówki i porady.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
2,239 wizyt
pytanie zadane 25 maja 2015 w C i C++ przez shadou102 Pasjonat (21,630 p.)
edycja 25 maja 2015 przez shadou102

Celem projektu jest stworzenie "gry w życie". Od razu wyjaśnię, że mam podstawy C++ ale ta wiedza jak na razie jest mikra. Nie jestem też zwolennikiem metody copy-paste z Internetu albo proszenie kogoś na forum o napisanie gotowego kodu. Dodam, że gra ta będzie zrobiona w konsoli, a ekrany z plansza i tak dalej mogą wyświetlać się jeden pod drugim. Myślałem jak powinny wyglądać funkcje tej gry. Wydaje mi się, że powinny występować takie funkcje spełniające zadania jak: generowania planszy, wyświetlania planszy na ekran, sprawdzanie stanu komórki oraz otaczających ją sąsiadów, przejście do następnej tury. Czy są jakieś elementy które pominąłem, a są istotne? Od czego powinienem zacząć?

P.S. Zasady gry:

 Gra odbywa się  na kwadratowej siatce komórek, gdzie każda komórka może być albo żywa, albo martwa. Ich zachowaniem kierują następujące reguły:

  • Komórka ożywa, gdy ma dokładnie trzech sąsiadów żywych.
  • Komórka przeżywa, gdy ma dwóch lub trzech sąsiadów żywych (umiera, gdy ma ich mniej niż dwoje — z samotności, lub gdy ma ich więcej niż czworo — z przeludnienia).

Jedyne nad czym gracz ma kontrole to ustawienie początkowe kilku komórek.  

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 25 maja 2015 przez szonek Użytkownik (910 p.)
Cześć, troche nie jasno opisałeś problem zadania tylko dorazu przeszedłeś do wyliczania funkcji.

To tak jakby napisać "Siema chce zrobić grę, ma być rysowanie mapy, odswieżanie mapy i sprawdzanie hp postaci". Ok, ale czy to gra rpg czy fps czy mmorpg?

Pozdro ;).
komentarz 25 maja 2015 przez shadou102 Pasjonat (21,630 p.)
Racja dołącze do postu zasady gry :)
komentarz 25 maja 2015 przez szonek Użytkownik (910 p.)

Teraz można odpowiedzieć na Twoje pytania :).

Przede wszystkim zacznij od rysowania planszy(tablica dwuwymiarowa lub trzywymiarowa, zależy jak podejdziesz do tematu) i generowania w nich "1" lub "0" funkcją rand. Jak to będzie działać to sprwadzasz stan komórek.

Co to odswieżania to polecam

std::cin.clear();
std::cin.sync();

Ogólnie to rób taki program krok po kroku i sprawdzja czy działa, jak działa to przechodzisz dalej, warto sobie wszytsko rozpisać.

komentarz 25 maja 2015 przez katolik6 Dyskutant (8,140 p.)
Ale numer! Robiłem bardzo podobny program, tylko spawn odbywał się tak, że jeśli komórka jest żywa, to losuje jedno z czterech przyległych pól i tam się pojawia nowa, umieranie tak samo jak u ciebie, tylko można dynamicznie zmieniać parametry i mama podsunęła pomysł z dodaniem zasobów, więc każde pole ma zasoby losowane 60-120 jed. I jeśli komurka jest żywa, to w każdej iteracji ubywa jej 1 zasobów. Wszystko pisane w cpp builderze6, jak chcesz, to pisz w komentarzu, żebym Ci to udostępnił.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 292 wizyt
pytanie zadane 30 października 2019 w Nasze projekty przez DawidK Nałogowiec (37,910 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 333 wizyt
pytanie zadane 30 marca 2016 w C i C++ przez Gattling Użytkownik (850 p.)
+2 głosów
4 odpowiedzi 471 wizyt

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,557 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...