• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

DirectX CoreWindow^ MuliSampling jak poprawnie wypełnić strukture SwapChain?

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
134 wizyt
pytanie zadane 3 marca 2017 w C i C++ przez Mateusz Tocha Bywalec (2,560 p.)
zmienione kategorie 4 marca 2017 przez Mateusz Tocha

Widzę że nie wiele osób zajmuje się DirectX, to akurat zrozumiałe bo można dostać białej gorączki z tymi interfejsami COM, i innymi dziwakami, nie mniej jednak jeszcze raz próbowałem stanąć do walki, tym razem jednak nie pod osłoną Win32 API ale C++/CLI Windows Core, generalnie wszystko szkło gładko do momentu zmiany anti-aliasing.

 

Tutaj jest działający kod z wyłączonym multisamplingiem, wystarczy uruchomić z w trybie debug x64 lub x86

http://www105.zippyshare.com/v/nvVw2q3d/file.html

powinien się wyświetlić biały trójkąt

 

Włączenie multisamplingu polega na modyfikacji: W pliku Game.cpp

UINT m4xMsaaQuality;
	dev->CheckMultisampleQualityLevels(DXGI_FORMAT_B8G8R8A8_UNORM,4, &m4xMsaaQuality);


	// set up the swap chain description
	DXGI_SWAP_CHAIN_DESC1 scd = { 0 };
	
	scd.BufferUsage = DXGI_USAGE_RENDER_TARGET_OUTPUT;    // how the swap chain should be used
	scd.BufferCount =2;      
	
	scd.Format = DXGI_FORMAT_B8G8R8A8_UNORM;              // the most common swap chain format
	scd.SwapEffect = DXGI_SWAP_EFFECT_FLIP_DISCARD;    // the recommended flip mode
	scd.SampleDesc.Count = 4;                             // enabel 4x anti-aliasing
	scd.SampleDesc.Quality = m4xMsaaQuality-1;

	CoreWindow^ Window = CoreWindow::GetForCurrentThread();    // get the window pointer

															   // create the swap chain
	dxgiFactory->CreateSwapChainForCoreWindow(
		dev.Get(),                                  // address of the device
		reinterpret_cast<IUnknown*>(Window),        // address of the window
		&scd,                                       // address of the swap chain description
		nullptr,                                    // advanced
		&swapchain);                                // address of the new swap chain pointer


	
		// get a pointer directly to the back buffer
		ComPtr<ID3D11Texture2D> backbuffer;
		swapchain->GetBuffer(0, __uuidof(ID3D11Texture2D), (&backbuffer));

 

----------------------------------------------------------------

UINT m4xMsaaQuality;
    dev->CheckMultisampleQualityLevels(DXGI_FORMAT_B8G8R8A8_UNORM,4, &m4xMsaaQuality);

Linijka mówi jaki stopień multisamplingu został wykryty, i powinień zwrócić odpowiednią liczbę do zmiennej odpowiadającej jakości: m4xMsaaQuality 

 

dxgiFactory->CreateSwapChainForCoreWindow(
		dev.Get(),                                  // address of the device
		reinterpret_cast<IUnknown*>(Window),        // address of the window
		&scd,                                       // address of the swap chain description
		nullptr,                                    // advanced
		&swapchain);                                // address of the new swap chain pointer

 

Objekt interfejsu Factory2 ma za zadanie stworzyć wskaźnik do swapChaina z ustawieniami jak powyżej zwraca nullptr.

Ma ktoś jakieś doświadczenie? Podpowiedzi. Może komuś obiło się o oczy jakiś przykład z włączonym?

Pozdrawiam

 

 


  

 

 

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
6 odpowiedzi 8,026 wizyt
pytanie zadane 2 kwietnia 2016 w C i C++ przez programmero Bywalec (2,420 p.)
+5 głosów
3 odpowiedzi 941 wizyt
pytanie zadane 12 kwietnia 2015 w C i C++ przez Piotr Skóra Użytkownik (680 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 171 wizyt
pytanie zadane 27 marca 2019 w C i C++ przez robertos18 Obywatel (1,120 p.)

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,088 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...