• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Unity, jak to robi?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
432 wizyt
pytanie zadane 23 lutego 2017 w C# przez Zychu Użytkownik (710 p.)
Witam

Mam pytanie odnośnie tego jak unity (unity3d) eksportuje gry np. na Linux. Wiem, że każda marka ma swoje technologie ale przecież w unity skrypty pisze się w C# a na Linux działają bez .NET. Zadaje to pytanie bo jak widać jestem początkujący w tym temacie.

4 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 24 lutego 2017 przez Piter10p Bywalec (2,750 p.)
edycja 1 marca 2017 przez Piter10p
 
Najlepsza

No wiesz, C# z .NET ma wiele wspólnego. Lecz C# to tylko język. A .NET jest środowiskiem wykonywania jakich wiele. Można użyć innego środowiska i puf! Aplikacja jest wieloplatformowa.

 obiektowy język programowania zaprojektowany przez zespół pod kierunkiem Andersa Hejlsberga dla firmy Microsoft.

Program napisany w tym języku kompilowany jest do języka Common Intermediate Language (CIL), specjalnego kodu pośredniego wykonywanego w środowisku uruchomieniowym takim jak .NET FrameworkMono lub DotGNU. Wykonanie skompilowanego programu przez system operacyjny bez takiego środowiska nie jest możliwe. ~Wikipedia

 

Pozdrawiam ;) 

+1 głos
odpowiedź 23 lutego 2017 przez Dorion300 Szeryf (90,250 p.)
Silnik Unity stosuje "Mono" do obsługi C#.
http://www.mono-project.com/docs/about-mono/
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mono_(projekt)

Mono jest oprogramowaniem otwarto źródłowym i wieloplatformowym.
komentarz 23 lutego 2017 przez Zychu Użytkownik (710 p.)
Rozumiem na pewno przestudiuje ten temat.
+1 głos
odpowiedź 23 lutego 2017 przez marcin99b Szeryf (81,660 p.)
Jakoś głębiej się w to nie zagłębiałem, no ale coś mi się wydaje, że kod jest tłumaczony na język który obsługuje ta platforma.
Dlatego np budowanie na system inny niż windows trwa zauważalnie dłużej.