• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jaką drogę wybrać?

Object Storage Arubacloud
0 głosów
266 wizyt
pytanie zadane 18 lutego 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Avenue Użytkownik (940 p.)
Cześć, mam spory dylemat, a mianowicie nie wiem jaki kierunek rozwoju wybrać.

Obecnie zajmuje się kilkoma rzeczami (rpg design, webdesign, front-end), chciałbym w przyszłości pracować właśnie w którymś z tych zawodów (grafik / programista front lub back-end, ale totalnie nie wiem za co się zabrać.

Mam 17 lat i jestem w drugiej klasie technikum, na kierunku teleinformatycznym, ale nie wiążę z tym konkretnej przyszłości, bo to raczej bez sensu, także zostało mi mniej więcej 2,5 roku żeby, w którymś kierunku się rozwinąć przynajmniej na dobrym poziomie.

Grafika jak i webdev sprawa mi wielką przyjemność, ale raczej nie ma sensu uczyć się wszystkiego, ewentualnie grafika z front-endem lub front-end z back-endem.

Z RPG Designu mógłbym coś zarobić już teraz, ale to nie jest zbytnio przyszłościowe, bo gdybym chciał pójść w to na 100% to musiał bym umieć rysować, a to jest mój słaby punkt :D

Jeśli chodzi o webdesign, to też coś próbowałem, źle mi nie idzie, ale mimo wszystko wydaje mi się, że nie jestem aż na tyle kreatywny, bo nieraz muszę sporo posiedzieć nad projektem żeby coś z tego wyszło :D

Co do front-endu to nie mam pojęcia czy jest to przyszłościowe, ponieważ jest wiele aplikacji typu wix itd, ale bardzo to lubię, odpalam muzykę i nieraz przesiedzę 3-4h na kodowaniu layout`u, gdy mam wolny czas obejrzę jakiś poradnik, poczytam bloga itd.

A back-endu jak na razie nie próbowałem, ale wydaje się bardzo fajną opcją.

Podsumowując co mam zrobić, którą drogę wybrać, która będzie najbardziej przyszłościowa?