• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Rozpoczęcie przygody z elektroniką

VPS Starter Arubacloud
+3 głosów
2,109 wizyt
pytanie zadane 24 maja 2015 w Mikrokontrolery przez Arkadiusz Waluk Ekspert (287,550 p.)
zamknięte 5 grudnia 2016 przez Arkadiusz Waluk
Witam wszystkich!

Od zawsze ciekawiła mnie elektronika tzn. różne układy elektroniczne, aż po roboty, inteligentne sterowanie domem i takie rzeczy. Po prostu wydaje mi się to rzeczą bardzo ciekawą i rozwojową (dającą duże możliwości), ale jakoś brakowało mi czasu, chęci i zapału żeby wreszcie się za to zabrać. Ostatnio stwierdziłem jednak że samo nic się nie zrobi i jak coś chcę osiągnąć to muszę wziąć się do roboty. I właśnie zgodnie z tym postanowieniem proszę was o radę.

Jak zacząć przygodę z elektroniką? Jestem zupełnym amatorem także nie potrafię właściwie nic. Może jakiś kurs na początek ktoś poleci? Co dalej, jakie układy można sobie spokojnie poćwiczyć od najbardziej podstawowych do coraz bardziej zaawansowanych? Oczywiście dobrze żeby to wszystko kosztowało jak najtaniej bo mój budżet nie jest jakiś super wielki, ale wiadomo że potrzebne rzeczy jestem w stanie spokojnie zakupić ;)

A co sądzicie o RaspberryPI czy Arduino? Bedą one dobre na początek czy najpierw lepiej się podszkolić z samych podstaw elektroniki? Co można później zrobić przy użyciu takich minikomputerków? Może ktoś ma jakieś sprawdzone gotowe projekty/pomysły i mógłby zapodać jakimś linkiem.

Po prostu chodzi mi o jakieś ukierunkowanie, w którą stronę iść najpierw i jak najlepiej się rozwijać :)
komentarz zamknięcia: Temat nieaktualny, po pewnym czasie zdecydowałem się na Arduino i czasem coś potworzę
komentarz 6 grudnia 2016 przez spokojny Nałogowiec (28,630 p.)
Mnie zawsze interesowały mini komputery na procesorach ARM, czasem przeglądam te stronę. http://www.jarzebski.pl/

9 odpowiedzi