Cześć!
Wrzucam moje dwie pierwsze proste gry w sfmlu. Najpierw napisałem Arkanoida, potem Tetrisa.
Folder z grami
Jakby komuś wywalało błąd o braku plików czy coś
Arkanoid umożliwia dodawanie nowych plansz poprzez dodawanie nowych plików tekstowych z mapami:
-0 - brak klocka,
-1 - klocek o jednym życiu,
-2 - dwa życia
Niestety nowe plansze trzeba też dodawać w kodzie gry.
Sterowanie - strzałki.
Tetris umożliwia dodawanie nowych klocków bez ponownej kompilacji, wystarczy zedytować plik figures dodając nową linijkę z nazwą pliku zawierającego nowego klocka i prawdopodobieństwo jego spadnięcia (oddzielone znakiem białym). Niestety obawiam się że losowanie klocków nie odbywa się poprawnie, jakby ktoś był w stanie powiedzieć czy mój pomysł był dobry to bym był wdzięczny. Poniżej zamieszczam kod.
Sterowanie:
-strzałki lewo, prawo - ruch klocka,
-strzałka w górę obrót klocka
-F1, F2, F3 zmiana poziomu trudności (prędkości)
Kod losowania klocków:
void GameModel::choosePattern(){
srand(time(NULL));
int x = (rand()%100)+0;
int i=0;
int interval=getPatternProbability(i) * 100;
while(x>interval){
interval += getPatternProbability(i) * 100;
i++;
}
if(i>=getPatternsCount()) i--;
*figure = *patterns[i];
}