• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

XAMPP, baza danych, javascript

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,062 wizyt
pytanie zadane 23 maja 2015 w SQL, bazy danych przez sofnir Gaduła (4,690 p.)
Hej, w drugim odcinku PHP pan Mirosław pokazywał jak połączyć bazę danych z plikiem PHP. Mam pytanie, jak połączyć bazę danych, ale z plikiem JS?

Mam w bazie danych jedną zmienną x o wartości 100. W moim pliku JS mam zmienną var x=100; Chciałbym, aby wartość mojej zmiennej w JS pochodziła z mojej bazy danych, a nie była przypisana (var x=100). Jak przesłać zmienną z bazdy danych do pliku JS? Bardzo Was proszę o szczegółowe wyjaśnienie, ponieważ jestem początkującym programistą :D

Pozdrawiam, Sofnir

1 odpowiedź

+2 głosów
odpowiedź 23 maja 2015 przez Comandeer Guru (600,810 p.)
wybrane 23 maja 2015 przez sofnir
 
Najlepsza
  • JS nie połączy się z bazą danych, ale PHP tak. Wniosek? Należy oszukać stronę tak, żeby myślała, że serwujesz jej JS, a to będzie tak naprawdę PHP ;)
  • Plik skrypt.js → plik skrypt.php
  • Oszustwo się uda jeśli poślemy odpowiedni nagłówek Content-Type:
    header('Content-Type: text/javascript; charset=UTF-8');

    Stawiamy to na samym początku naszego pliku skrypt.php

  • Używamy PHP do pobrania danych i wsadzamy do kodu JS
     

    <?php
    header('Content-Type: text/javascript; charset=UTF-8');
    
    $x = pobierzXZBazy();
    ?>
    
    //tutaj kod JS
    var x = '<?=$x;?>';
  • Serwujemy nasz plik jak zwykły skrypt
     

    <script src="plik.php"></script>

     

komentarz 24 maja 2015 przez sofnir Gaduła (4,690 p.)
Bo wszędzie tam piszą o mozilli firefox xd
komentarz 24 maja 2015 przez Comandeer Guru (600,810 p.)