• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed SFML problem z tworzeniem bibliotek.

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
155 wizyt
pytanie zadane 10 lutego 2017 w C i C++ przez Michał Gibas Pasjonat (19,610 p.)
zamknięte 11 lutego 2017 przez Michał Gibas

Witam!

Tworzę sobie mały framework do moich gier w SFML'u. I natrafiłem na problem. Mam np. makefile:

CC=g++
CFLAGS= -std=c++11 -Wall
LFLAGS= -lsfml-graphics -lsfml-window -lsfml-system -lxyz
#xyz to przykładowa nazwa biblioteki
SOURCES= main.cpp

all:
 $(CC) $(CFLAGS) -I. -L. $(SOURCES) $(LFLAGS)
lib:
 $(CC) $(CFLAGS) -c Test.cpp -lsfml-system
 ar rcs libxyz.a Test.o

 

I załóżmy że mam plik Test.hpp:

#ifndef TEST_HPP
#define TEST_HPP

namespace xyz
{
 class Test
 {
public:
  Test();
  void foo();
 }
}

#endif //TEST_HPP

plik Test.cpp:


#include "Test.hpp"
namespace xyz
{

Test::Test(){
 //kod...
}

void Test::foo(){
 //kod
}

}

Gdy próbuję taką klasę użyć w jakiś sposób w main'ie to kompilator rzuca mi exeption:

undefined refernce to xyz::Test::Test();

undefined reference to xyz::Test::foo();

Dla czego dostaje taki błąd jeżeli wszystko jest zadeklarowane i skompilowane?

Z góry dziękuję!

 

komentarz zamknięcia: Rozwiązane. Kilka głupich błędów w Makefile.
komentarz 10 lutego 2017 przez mokrowski Mędrzec (155,460 p.)
Pokaż jak wygląda użycie tej klasy w całym main.cpp. Czy jest włączony (inlude) nagłówek test.hpp.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 10 lutego 2017 przez koczurekk Gaduła (3,420 p.)
Pamiętałeś zlinkować Test.cpp budując framework? Najprawdopodobniej chodzi o właśnie problem na etapie kompilacji tej biblioteki, jeśli zarzucisz Makefile którego wtedy użyłeś będzie można powiedzieć coś więcej.
komentarz 11 lutego 2017 przez Michał Gibas Pasjonat (19,610 p.)

Oryginalny Makefile (kompilowane pod Linuxem):

CC=g++
CFLAGS= -std=c++11 -Wall -pedantic
LFLAGS= -lsfml-graphics -lsfml-window -lsfml-system -lpd-gfx -lpd-util
MAIN_SOURCES= main.cpp Game.cpp

GUI_PATH=PdEngine/GUI/
GFX_PATH=PdEngine/GFX/
UTIL_PATH=PdEngine/UTIL/

UTIL_SOURCES=$(UTIL_PATH)VecMath.cpp \
$(UTIL_PATH)Log.cpp \
$(UTIL_PATH)Config.cpp

UTIL_OBJS=VecMath.o Log.o Config.o

GFX_SOURCES=$(GFX_PATH)Animation.cpp

GFX_OBJ=Animation.o

all:
	$(CC) $(CFLAGS) -L. -I. $(MAIN_SOURCES) -o out $(LFLAGS)
util:
	$(CC) $(CFLAGS) -c $(UTIL_SOURCES) -lsfml-system
	ar rcs libpd-util.a $(UTIL_OBJS)
	rm *.o
gfx:
	$(CC) $(CFLAGS) -c $(UTIL_SOURCES) -lsfml-system
	ar rcs libpd-gfx.a $(UTIL_OBJS)
	rm *.o

 

Kiedy chcę użyć w klasie Game, klasy Animation, kompilator rzuca wyjątkiem o braku odniesienia do konstruktora i metod składowych klasy.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 175 wizyt
0 głosów
0 odpowiedzi 294 wizyt
pytanie zadane 20 kwietnia 2021 w C i C++ przez Doge Gaduła (3,320 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 153 wizyt

92,454 zapytań

141,263 odpowiedzi

319,099 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...