To zależy...
- Te silniki na pewno używają jakiejś biblioteki do niskopoziomowego wyświetlania grafiki (DirectX, OpenGL) i jeśli przerzucisz się z OpenGL na DirectX będziesz musiał się nauczyć nowej biblioteki.
- Jeśli zamierzasz się przerzucić z silnika 2D do silnika 3D to na pewno będziesz się musiał nauczyć wielu nowych rzeczy,
- Oczywistą przeszkodą jest inny język programowania, bo API może pozostać to samo, ale to zawsze będzie duża zmiana.
- Skacząc z np Source Engine do Unreal Engine będziesz musiał nauczyć się praktycznie wszystkiego od nowa (podstawowe zagadnienia pozostaną bez zmian ale cała reszta - grafika, audio, system eventów, zarządzanie oknem itd tego jest naprawdę dużo)
Pewnie znalazło by się więcej powodów, ale myślę, że tyle wystarczy. Słowem - im bardziej znasz zaawansowany silnik tym ciężej będzie przerzuć się na inny.
Na pocieszenie powiem, że większość silników jest pisana w C++ więc jeśli bardzo dobrze znasz ten język to napewno ułatwi Ci to przejście na inny silnik.