• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

czy poznając jeden silnik gier będę mógł bez większych problemów przerzucić się na inny?

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
0 głosów
444 wizyt
pytanie zadane 23 maja 2015 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez enigmatycznyclay Bywalec (2,450 p.)

1 odpowiedź

+4 głosów
odpowiedź 23 maja 2015 przez MrWeb Stary wyjadacz (10,180 p.)
wybrane 23 maja 2015 przez enigmatycznyclay
 
Najlepsza

To zależy...

  • Te silniki na pewno używają jakiejś biblioteki do niskopoziomowego wyświetlania grafiki (DirectX, OpenGL) i jeśli przerzucisz się z OpenGL na DirectX będziesz musiał się nauczyć nowej biblioteki.
  • Jeśli zamierzasz się przerzucić z silnika 2D do silnika 3D to na pewno będziesz się musiał nauczyć wielu nowych rzeczy, 
  • Oczywistą przeszkodą jest inny język programowania, bo API może pozostać to samo, ale to zawsze będzie duża zmiana.
  • Skacząc z np Source Engine do Unreal Engine będziesz musiał nauczyć się praktycznie wszystkiego od nowa (podstawowe zagadnienia pozostaną bez zmian ale cała reszta - grafika, audio, system eventów, zarządzanie oknem itd tego jest naprawdę dużo)

Pewnie znalazło by się więcej powodów, ale myślę, że tyle wystarczy. Słowem - im bardziej znasz zaawansowany silnik tym ciężej będzie przerzuć się na inny.

Na pocieszenie powiem, że większość silników jest pisana w C++ więc jeśli bardzo dobrze znasz ten język to napewno ułatwi Ci to przejście na inny silnik.

komentarz 23 maja 2015 przez enigmatycznyclay Bywalec (2,450 p.)
a więc jaki silnik najlepiej na początek(co sądzisz o unity)
komentarz 23 maja 2015 przez niezalogowany
No ja właśnie używam Unity i tam jedyne co trzeba wiedzieć, to że Unity ma swój oficjalny kanał na Youtube https://www.youtube.com/user/Unity3D W Unity do pisania skryptów (dzięki czemu w grze coś się dzieje) używa się C#, oczywiście zostaje z niego tylko składnia, albo JavaScript albo jeszcze Boo (przeróbka Pythona). Ja używam C#, bo jest go najwięcej w oficjalnych tutorialach ;)
komentarz 23 maja 2015 przez MrWeb Stary wyjadacz (10,180 p.)
edycja 23 maja 2015 przez MrWeb
Na początek... hmm... Poradniki powinny być priorytetem bo jeśli chcesz nieziemską grafikę to tylko Unreal Engine. (CryEngine już praktycznie nie istnieje i tylko jego twórcy potrafią go używać ;) )

Co do Unity - ogrom poradników i popularność wśród początkujących stawia go na pierwszym miejscu silników dla początkujących. Po więcej informacji odsyłam do tch linków

https://forum.pasja-informatyki.pl/11882/literatura-o-unity?show=11882#q11882 https://forum.pasja-informatyki.pl/14764/jak-zaczac-programowac-w-unity?show=14764#q14764

Myślę, że to będzie najbardziej trafny strzał jeśli chodzi o profesjonalny silnik graficzny.

Jeśli wolisz hard-way nauki silników (tak jak Ja) to polecam na początek bibliotekę SFML ale tylko na początek! Jest mała i mocno Cię ogranicza, wykorzystaj ją tylko do zrozumienia podstawowych elementów gry i stworzenia czegoś prostego.

Potem najlepiej przejść na pełnoprawny silnik / SDK / game API : Glideros, Wave, Godot, Torque, V-Play, Moai SDK, Fixel, Rainbow, Angel2D i wiele innych.

Z powyższej listy polecam zainteresowanie się silnikiem Torque ponieważ:

- jest sporo poradników na jego temat

- występuje w wersji 2D i 3D więc będzie Ci łatwiej przejść na kolejny wymiar ;D

- open source!

Ewentualnie mógłbyś poszukać zaawansowanych rozwiązań w bibliotece Moai SDK która jest bardzo skomplikowana, ale i bardzo wydajna.
komentarz 23 maja 2015 przez enigmatycznyclay Bywalec (2,450 p.)
Wielkie dzieki

Podobne pytania

0 głosów
6 odpowiedzi 2,835 wizyt
0 głosów
3 odpowiedzi 469 wizyt
pytanie zadane 27 października 2020 w Inne języki przez Drożdżówka Obywatel (1,870 p.)
–1 głos
3 odpowiedzi 892 wizyt
pytanie zadane 17 listopada 2015 w C i C++ przez kamilosxp Bywalec (2,090 p.)

93,444 zapytań

142,436 odpowiedzi

322,698 komentarzy

62,806 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

...